Σοσιαλισμός ή καπιταλισμός; Πώς ένα κρουαζιερόπλοιο γεννά ζητήματα...
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ taxalia
Μια είδηση που θα μπορούσε να ανοίξει σοβαρή και χρήσιμη κουβέντα, αλλά πέρασε στα ψιλά, είναι η εξής :
Ένα κρουαζιερόπλοιο, το "Zenith", της εταιρείας Royal Caribbean, με σημαία Μάλτας, ξεκινούσε κρουαζιέρες από το λιμάνι του Πειραιά και τις τελείωνε σε αυτό ή είχε τον Πειραιά, ως ενδιάμεσο σταθμό.
Για να προστατευθούν οι Έλληνες ναυτικοί όμως, υπάρχει το περιβόητο καμποτάζ.
Το καμποτάζ, σημαίνει ότι δεν μπορούν άλλες εταιρίες, που έχουν ξένες σημαίες να κάνουν κρουαζιέρες από και προς την Ελλάδα, εάν δεν πληρούν τις ελληνικές προϋποθέσεις. Έτσι...
τα πλοία πρέπει οπωσδήποτε να πάνε στο εξωτερικό, είτε για να αποβιβάζουν, είτε για να επιβιβάσουν.
Η Royal Caribbean απασχολεί 1.100 Έλληνες ναυτικούς στα (πολλά) πλοία της.
Στο συγκεκριμένο πλοίο όμως δεν απασχολούνται όσοι Έλληνες πρέπει.
Η Π.Ν.Ο.
Έτσι, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) ζήτησε την πρόσθετη ναυτολόγηση 107 ναυτικών και αν αυτό δεν γίνει απειλεί να αποτρέψει τον απόπλου/κατάπλου του πλοίου στον Πειραιά και συγκεκριμένα, απείλησε ότι δεν θα αφήνει τους επιβάτες να κατεβαίνουν από το πλοίο όταν αυτό φτάνει στον Πειραιά.
Η ΠΝΟ είναι το ένα μέρος και λειτουργεί για να προστατέψει τα συμφέροντα του Έλληνα ναυτικού και οι εταιρείες να προσλαμβάνουν και Έλληνες ναυτκούς, όχι μόνο Φιλιππινέζους και λοιπούς "φτηνούς" Ασιάτες.
Από την άλλη είναι η εταιρεία.
Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Η εταιρεία λοιπόν δήλωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να μεταφέρει το σημείο αποβίβασης / επιβίβασης από τον Πειραιά στην Αττάλεια της Τουρκίας, αν συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις οι της ΠΝΟ. Με απλά λόγια μας είπε: "αν δε θέλετε τα λεφτάκια μας από τους τουρίστες που σας φέρνω στον Πειραιά, τους πάω Τουρκία".
Στη μέση βρίσκεται ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).
Ο ΣΕΤΕ
Ο ΣΕΤΕ που είναι το συνδικαλιστικό όργανο των τουριστικών επιχειρήσεων, δηλαδή ξενοδόχοι, τουριστικά γραφεία και πράκτορες, απειλεί με προσφυγή στην Ε.Ε. και έστειλε την εξής επιστολή στους αρμόδιους Υπουργούς (περιληπτικά):
"Η RC προγραμμάτιζε 33 κρουαζιέρες με άφιξη/αναχώρηση στον/από τον Πειραιά. Θα έφερνε στην Ελλάδα 100.000 Ισπανούς τουρίστες, οι οποίοι θα άφηναν στη χώρα μας 10 εκ.ευρώ (σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους κλπ). Με τα κόλπα της ΠΝΟ θα πάνε στην Τουρκία".
Να λοιπόν ένα πρακτικό δίλλημμα !
Αναμφίβολα όλοι έχουν δίκιο! Οι ναυτικοί λένε, ότι αν δεν εφαρμοστεί το καμποτάζ, θα μείνουν χιλιάδες Έλληνες ναυτικοί άνεργοι και το κράτος θα τους πληρώνει επιδόματα.
Οι εφοπλιστές λένε "μα τι λέτε τώρα; μπορώ να βρώ Πακιστανό ναύτη με 200 ευρώ το μήνα και θα πάρω Έλληνα με 2.000; Πώς θα ανταγωνιστώ τις άλλες εταιρείες;"
Οι επιχειρηματίες του τουρισμού λένε ότι με το καμποτάζ διώχνουμε τους τουρίστες και χάνουμε λεφτά και θέσεις εργασίας στον τουρισμό.
Κι ας πούμε ότι η ιστορία κρίνεται από σένα φίλε αναγνώστη. Τι θα έκανες αν ήσουν "πρωθυπουργός για μια μέρα";
Απάντηση Αντίλογου:
Αυτή είναι η Ελλάδα.
Μία μερίδα συνδικαλιστών να μπλοκάρει για το "συμφέρον" των μελών της την οικονομία άλλων κλάδων.
Το ίδιο είχε γίνει και στο Εργοστάσιο της Pirelli στην Πάτρα μέχρι που το μάζεψε και έφυγε από την Ελλάδα.
Πιστεύει κανείς πως θα γίνουν ποτέ επενδύσεις στην Ελλάδα όταν ο κάθε κλάδος για το συμφέρον του μπλοκάρει την οικονομία;;;
Αν δεν έχει καταλάβει η αριστεροκρατούμενη ΠΝΟ ,ότι τα πλοία δεν είναι ΑΚΙΝΗΤΑ καρφωμένα εκεί που τα "φύτεψαν"αλλά ο κάθε πλοιοκτήτης παίρνει το πλοίο του και φεύγει σε άλλες σημαίες και προορισμούς , οφείλει να της το δώσει να το καταλάβει η κυβέρνηση που κόπτεται για επενδύσεις και τουρισμό.
Το συμφέρον της χώρας ζητά περισσότερες αφίξεις "Υψηλού" τουρισμού και ειδικά αυτού του είδους οι κρουαζιέρες είναι από ανθρώπους που δεν φείδονται χρημάτων.
Και κάτι τελευταίο .
Το εν λόγω πλοίο έχει ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ σημαία.....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου