Τετάρτη 3 Ιουνίου 2015

Ζητείται χρηματοδότηση για το “made in Florina” αεροσκάφος...

Αρχικά ήταν ο γραφικός του χωριού που ξημεροβραδιαζόταν στο, χωρίς ηλεκτρισμό, υπόστεγο της αερολέσχης Φλώρινας. Σήμερα, όμως, είναι ο Έλληνας από τη Φλώρινα που κατασκεύασε το πρώτο στην Ελλάδα και παγκοσμίως όσον αφορά τις τεχνικές προδιαγραφές, αεροσκάφος στην κατηγορία των υπερελαφρών και πειραματικών. Ο Γιώργος Ηλιόπουλος, συνταξιούχος αστυνομικός, πρόεδρος της Αερολέσχης Φλώρινας και εκπαιδευτής πιλότων κατάφερε να κατασκευάσει το Archon SF/1, ένα υπερελαφρύ αεροσκάφος που διαθέτει κινητήρα 46 ίππων, ενώ ζυγίζει 300 κιλά.


Ουσιαστικά ο κ. Ηλιόπουλος είναι ένας αυτοδίδακτος εφευρέτης. Όπως αναφέρει στο Capital.gr, άρχισε να ασχολείται ερασιτεχνικά με την αεροναυπηγική το 1980, μελέτησε τη σχετική βιβλιογραφία, τα μοντέλα αεροσκαφών και ξεκίνησε το 1987 να κατασκευάζει το πρώτο του αεροσκάφος. «Το παρθενικό εκείνο εγχείρημα ολοκληρώθηκε το 1994. Απαιτήθηκε χρόνος όχι τόσο για την κατασκευή όσο για τη σχεδίαση του αεροπλάνου. Το είχα κατασκευάσει με επαναχρησιμοποιημένα υλικά που υπήρχαν στην περιοχή και ξύλο» σημειώνει.

Την πρώτη εκείνη προσπάθεια διαδέχτηκε το Archon SF/1. «Κατασκεύασα το εν λόγω αεροσκάφος μαζί με δύο μηχανικούς βάσει σύγχρονων προδιαγραφών. Το σχεδιάσαμε εξ’ολοκλήρου στον υπολογιστή, ενώ τα υλικά είναι αυτά που χρησιμοποιούνται στην αεροναυπηγική. Μία από τις πιο μεγάλες δυσκολίες ήταν να εντοπίσω, σε όλη την Ελλάδα, τα κατάλληλα υλικά. Είχα ταξιδέψει στην Αθήνα για μία μόνο βίδα» αφηγείται.

Το Archon SF/1 είναι ένα μονοκινητήριο αεροσκάφος μήκους 8 μέτρων, ύψους 2,2 μέτρων, καθαρού βάρους 205 κιλών με wingspan (η απόσταση από την άκρη της μίας πτέρυγας στην άλλη) 7,25 μέτρα. Έχει εμφάνιση πολεμικού αεροπλάνου, είναι μονοθέσιο και πετάει στα 12.000 πόδια, δηλαδή σε απόσταση μεγαλύτερη από τριάμιση χιλιόμετρα από το έδαφος.

Εταιρεία με έδρα την Κρήτη κατασκευάζει τα ηλεκτρονικά όργανα, η προπέλα κατασκευάζεται στην Αθήνα, ο κινητήρας κατασκευάζεται στην Αυστρία και οι τροχοί είναι από την Αμερική.

Ουσιαστικά, οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές αγοράζουν προς 14.650 ευρώ το λεγόμενο airframe kit που περιλαμβάνει το σύνολο των προκατασκευασμένων εξαρτημάτων του αεροσκάφους εκτός από την μηχανή και την προπέλα.


Ελληνική πατέντα

Και αποτελεί ελληνική καινοτομία; Ο κ. Ηλιόπουλος είναι καταφατικός. «Όταν σχεδίαζα το αεροσκάφος ήμουν βέβαιος ότι συνάδελφοι στην Αμερική ή τη Ρωσία θα δημιουργήσουν πολύ καλύτερα μοντέλα. Εμφανίστηκαν ορισμένα τα οποία, όμως, είναι πολύ ακριβά και όχι τόσο καλής ποιότητας με αποτέλεσμα, σήμερα, σε παγκόσμιο επίπεδο να μην υπάρχουν αντίστοιχων προδιαγραφών υπερελαφρά αεροπλάνα που να είναι σε θέση να πετάξουν. Το Archon SF/1 πέταξε για πρώτη φορά το 2009. Θα μπορούσα να ξεκινήσω τότε τη διάθεσή του στην αγορά, αλλά ήθελα να το τελειοποιήσω ώστε να μην εμφανίζει πιθανές αστοχίες. Εν τέλει, ο κόπος άξιζε, μιας και καταφέραμε να μετατρέψουμε τις αρχικά ιδιαίτερα αρνητικές κριτικές που διατυπώνονταν σε εξειδευμένα φόρα, σε διθυράμβους».

Δει δη χρημάτων

Τα εμπόδια όμως, υπήρξαν και παραμένουν πολλά. «Νιώθω σαν να πολεμάω με ανεμόμυλους» σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Ηλιόπουλος.

«Το 2010 οπότε ξεκίνησα τη διαδικασία έκδοσης ειδικού πιστοποιητικού πτητικής ικανότητας, με  αντιμετώπιζαν στις δημόσιες υπηρεσίες σαν το γραφικό του χωριού. Μου ζήτησαν χρήματα για να επιταχυνθεί η διαδικασία και μου πρότειναν να ζητήσουμε, πρώτα, άδεια από χώρες του εξωτερικού και μετά από την Ελλάδα. Ύστερα από αλλεπάλληλες ψυχρολουσίες καταφέραμε να εντάξουμε το Archon SF/1 στο ελληνικό νηολόγιο» εξηγεί.

Ωστόσο, τα δύσκολα τώρα ξεκινούν. «Οικονομικά βρίσκομαι στο ναδίρ. Αποτέλεσμα; Να υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον που δεν μπορώ να καλύψω. Χρειάζομαι χρηματοδότηση για να αποκτήσω την κατάλληλη εγκατάσταση και προσωπικό, ώστε να είναι δυνατό με ολοκληρωμένο και αποτελεσματικό τρόπο να πραγματοποιείται η διαλογή και ο έλεγχος ποιότητας των απαιτούμενων εξαρτημάτων. Τα υλικά αυτά κατασκευάζονται σε όλη την Ελλάδα και γι’αυτό η διαδικασία ελέγχου της ποιότητάς τους είναι ιδιαίτερα κοστοβόρος και χρονοβόρος».

Για να πάρει μπρος το εγχείρημα, όπως εξηγεί, απαιτείται κεφαλαιακή «ένεση» της τάξης των 100.000 ευρώ, προκειμένου να εξυπηρετούνται, ομαλά και οργανωμένα, οι παραγγελίες.

Του Δημήτρη Δελεβέγκου από το capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλιά σας είναι πάντα ευπρόσδεκτα αρκεί:

Να μην είναι προσβλητικά , υβριστικά , ειρωνικά , άσχετα με το θέμα , η σεξουαλικού περιεχομένου.
Παρά το ότι ακόμα και τα ανώνυμα σχόλια είναι επιτρεπτά (αρκεί να μην παραβαίνουν τους παραπάνω κανόνες) καλό θα ήταν να σχολιάζετε με κάποιο nic ώστε να υπάρχει πιο προσωπική συζήτηση.

Από την Πρώτη Σεπτεμβρίου Ενεργοποιήθηκε το Moderation στα σχόλια αφού ελάχιστοι φανατικοί , προσπαθούν να κατεβάσουν το επίπεδο του Blog στο ύψος τους...

Γράφοντας σχόλιο σημαίνει την κατανόηση και την αποδοχή εκ μέρους σας των όρων.