Η οικονομία μοιάζει με ένα αυτοκίνητο που καταναλώνει καύσιμα προκείμενου να εκτελεί ένα δρομολόγιο. Η ολοκλήρωση του δρομολογίου εξασφαλίζει την προμήθεια νέων καυσίμων και το επόμενο δρομολόγιο.
Το βράδυ χρειάζεται φώτα στο ταμπλό οδήγησης και φώτα πορείας για να βλέπει ο οδηγός που πάει. Μοιραία ένα μέρος της κατανάλωσης καύσιμων καταναλώνεται για την παραγωγή αυτού του απαραίτητου φωτισμού.
Ο βασικός σκοπός είναι η μετάδοση κίνησης και η εκτέλεση του δρομολογίου που θα εξασφαλίσουν νέα καύσιμα. Όμως ο φωτισμός είναι απαραίτητος. Χωρίς αυτόν το αυτοκίνητο μπορεί να πέσει πάνω σε κανένα δένδρο το βράδυ ή ο οδηγός να μην αντιληφθεί πως η μηχανή έχει υπερθερμανθεί κλπ.
Η μηχανή του αυτοκινήτου, τα χιλιάδες γρανάζια και οι τροχοί είναι ο ιδιωτικός τομέας και τα λαμπάκια στο ταμπλό με τα φώτα πορείας ο δημόσιος.
Υπάρχουν τροχοφόρα που είναι π.χ. νταλίκες και έχουν μηχανές χιλιάδων κυβικών και τεράστια ελκτική δύναμη προκειμένου να μεταφέρουν τεράστια φορτία σε μεγάλες αποστάσεις. Έχουν και πολλαπλές σειρές από ισχυρούς προβολείς έξω και μεγάλη ποικιλία από λαμπιόνια στο ταμπλό εσωτερικά.
Υπάρχουν οικονομίες που μοιάζουν με Πόρσε, πολλά κυβικά, μικρό βάρος, μικρή αντίσταση στο αέρα, μεγάλες ταχύτητες.
Υπάρχουν και αυτοκίνητα όπως το 500αράκι της Φιατ, μικρή μηχανή, μικρές διαστάσεις τα στοιχειώδη από φωτισμό, εξωτερικό και εσωτερικό.
Η ελληνική οικονομία σε ποιο από τα τρία παραπάνω αντιστοιχεί;
Αν η Κίνα και η Γερμανία θα μπορούσαν να μοιάζουν με νταλίκες, η Ελβετία με την Μαλαισία με Πόρσε, η Ελλάδα θα μπορούσε κάλλιστα να μοιάζει με 500ασαράκι 30ετίας.
Τώρα κάποιος «φαντασμένος» ιδιοκτήτης του «Τσικουετσέντο» του έχει περάσει πάνω τα φώτα που αντιστοιχούν σε νταλίκα ή Πόρσε τότε το αδιέξοδο αποκτά άλλη διάσταση, ευρύτερη.
Επιπλέον επειδή το «Τσικουετσέντο» έχει ακινητοποιηθεί στη μέση του δρόμου οι νταλίκες και οι Πόρσε έχουν αναλάβει να το ρυμουλκούν εκ περιτροπής, από συναδελφική αλληλεγγύη λένε προς τα έξω, αλλά για να μην τους κλείνει το δρόμο και συμβεί κάποια καραμπόλα είναι η αλήθεια.
Οι όροι που έχουν βάλει είναι να επιδιορθώσει τη μηχανή αλλά κυρίως επειδή αυτή είναι μικρή, να ξεφορτωθεί τις συστοιχίες προβολέων νταλίκας έξω, να μειώσει το ταμπλό στα απολύτως απαραίτητα στο εσωτερικό και οι επιβαίνοντες να κάνουν δίαιτα. Σ’ αυτό το σύμπαν όποιος ρυμουλκεί βάζει και τους όρους...
Μέσα στο «Φιατάκι» είναι ο Αντώνης στο τιμόνι και ο Αλέξης συνοδηγός με τον Άκη, το Λαβρέντη και μερικούς Μαθουσαλίξ στο πίσω κάθισμα.
Ο Αντώνης που κρατά το τιμόνι του ρυμουλκούμενου φωνάζει χαρούμενος, κινείται, το έκανα και κινείται... Όπου να ’ναι θα ζεσταθεί η μηχανή και θα ανεβάσει ταχύτητα...
Ο Αλέξης φωνάζει, κινείται γιατί σε ρυμουλκούν στη άκρη να ανοίξουν το δρόμο. Η λύση είναι, να μην αφαιρέσουμε καμιά συστοιχία προβολέων, αλλά να το ακινητοποιήσουμε στη μέση του δρόμου και να απαιτήσουμε μόνιμη υπηρεσία γερανού που θα μας μεταφέρει με έξοδα των υπολοίπων.
Μάλιστα να συνεννοηθούμε και με την ‘Αλφα Ρομέο που δεν έχει κάνει σέρβις και χάνει λάδια και το Σέατ να κλείσουμε μαζί το δρόμο και να απαιτήσουμε ανέσεις Νταλίκας και Πόρσε για όλα τα οχήματα που κυκλοφορούμε σ΄αυτή τη διαδρομή...
Στο καπάκι ο Αλέξης αλλάζει τροπάρι καθώς μιλά με το στόμα του ο Παναγής που είναι το άλλο εγώ του διχασμένου Αλέξη: Να βγούμε από την εθνική οδό με τα διόδια της εκμετάλλευσης να πάμε από το χωματόδρομο.
Ο καθένας βλέπει τη συνέχεια που θέλει στο έργο...
Του Κ. Στούπα από το Capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλιά σας είναι πάντα ευπρόσδεκτα αρκεί:
Να μην είναι προσβλητικά , υβριστικά , ειρωνικά , άσχετα με το θέμα , η σεξουαλικού περιεχομένου.
Παρά το ότι ακόμα και τα ανώνυμα σχόλια είναι επιτρεπτά (αρκεί να μην παραβαίνουν τους παραπάνω κανόνες) καλό θα ήταν να σχολιάζετε με κάποιο nic ώστε να υπάρχει πιο προσωπική συζήτηση.
Από την Πρώτη Σεπτεμβρίου Ενεργοποιήθηκε το Moderation στα σχόλια αφού ελάχιστοι φανατικοί , προσπαθούν να κατεβάσουν το επίπεδο του Blog στο ύψος τους...
Γράφοντας σχόλιο σημαίνει την κατανόηση και την αποδοχή εκ μέρους σας των όρων.