Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2016

Η φοροδιαφυγή και γιατί δεν διώκεται ...

Γιατί δεν προβάλλετε εντονότερα την αγανάκτηση των νομοταγών πολιτών κατά της εκτεταμένης φοροδιαφυγής; παραπονιέται αγαπητός αναγνώστης. Πράγματι, η φοροδιαφυγή δεν συνεπάγεται μόνο κατάφωρη αδικία σε βάρος των έντιμων πολιτών, οι οποίοι προσπαθούν να είναι συνεπείς. Είναι και από τις βασικές αιτίες που οι εκάστοτε κυβερνώντες αυξάνουν τα πρόσθετα φορολογικά βάρη, τα οποία επωμίζονται οι μη φοροδιαφεύγοντες. Ετσι καλύπτονται και τα ελλείμματα που προκαλεί η εκτεταμένη και συνεχώς αυξανόμενη φοροδιαφυγή. Αναμφισβήτητα, η φορολογία θα ήταν λιγότερο επαχθής αν αυτή εδιώκετο αποτελεσματικότερα.

Μα διώκεται αμείλικτα, όπως ισχυρίζεται ένας άλλος αναγνώστης μου, ο οποίος με ψέγει επειδή δεν επαινώ τις σχετικές επιδόσεις της σημερινής κυβέρνησης. Δυστυχώς η πραγματικότητα αποδεικνύει τα αντίθετα από όσα ισχυρίζονται το υπουργείο Οικονομικών και κάποιοι που πιστεύουν τις δήθεν φοροδιωκτικές επιδόσεις της κυβέρνησης. Τις διαψεύδουν τα επίσημα στοιχεία. Π.χ. δυόμισι χρόνια μετά την έναρξη αξιοποίησης της λίστας Λαγκάρντ έχουν ολοκληρωθεί μόλις 177 έλεγχοι (επί συνόλου 2.062 προσώπων της λίστας). Και παρά τη βεβαίωση φόρων και προστίμων έχουν μπει στο δημόσιο ταμείο μόλις 37 εκατ. ευρώ (υποθέτω ότι περισσότερο στοιχίζουν οι υπηρεσίες δίωξης της φοροδιαφυγής).



Το ίδιο αναποτελεσματική είναι και η υποτιθέμενη προσπάθεια δίωξης του οργιάζοντος λαθρεμπορίου υγρών καυσίμων. Πλήρης σχεδόν απραξία του ελεγκτικού μηχανισμού σε όλα τα επίπεδα. Οι έλεγχοι από χρόνο σε χρόνο όλο μειώνονται:
27.365 το 2014, 8.859 το 2015, 1.702 το πρώτο εξάμηνο του 2016.

Τέτοια κατρακύλα στις δήθεν φοροδιωκτικές επιδόσεις της επαιρόμενης για αυτές κυβέρνησης Τσίπρα - Καμμένου. Ξέρετε πόση βενζίνα κατασχέθηκε από τους διακινητές λαθρεμπόρους το πρώτο εξάμηνο του 2016; 60 λίτρα! Οσα δηλαδή χωράει το ρεζερβουάρ ενός ΙΧ. Μάταια εξάλλου το σύστημα εισροών-εκροών στα πρατήρια βενζίνης, που ολοκληρώθηκε επιτέλους (θεσπίστηκε επί κυβερνήσεως Σαμαρά), στέλνει τα σχετικά στοιχεία στο υπουργείο Οικονομικών από τα οποία φαίνεται σε ποια πρατήρια γίνεται φοροκλοπή. Οι αρμόδιοι δεν τα αξιοποιούν. Και να σκεφθείτε ότι αυτή την αδράνεια του υπουργείου Οικονομικών την καταγγέλλει ακόμα και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών κ. Αλιγιζάκης. Αλλά εις ώτα μη ακουόντων.

Πώς εξηγείται αυτή η αναποτελεσματικότητα στη δίωξη της φοροδιαφυγής; Δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό, είναι η πρόχειρη απάντηση των αρμοδίων όταν τους στριμώξουν. Ή η ακαταλληλότητά του, λένε άλλοι. Φοβούμαι ότι στην πραγματικότητα και η σημερινή κυβέρνηση, όπως άλλωστε και οι προηγούμενες ΠαΣοΚ και ΝΔ, δεν επιθυμεί στην πραγματικότητα να διώξει τη φοροδιαφυγή λόγω πολιτικού κόστους. Βλέπετε, η πλειονότητα των συμπολιτών μας επιδίδεται με κάθε τρόπο στη φοροδιαφυγή, η οποία δυστυχώς σήμερα για τους πιο ανήμπορους είναι και αναπόφευκτη στο οικονομικό τους αδιέξοδο. Μια γενικευμένη απρόσωπη δίωξη πλήττει και τους φίλους των κυβερνώντων. Γι' αυτό οι διώξεις περιορίζονται επιλεκτικά σε συγκεκριμένα πρόσωπα ώστε να αποφεύγουν τις κυρώσεις κατά της φοροδιαφυγής τα δικά μας παιδιά. Κάτι που θα περιοριζόταν δραστικά αν γίνονταν όλες οι πληρωμές με κάρτες. Εξ ου και όλο αναγγέλλεται αλλά ουδέποτε εφαρμόζεται αυτή η αποτελεσματικότερη λύση κατά της ευρείας φοροδιαφυγής στις συναλλαγές. Το σύστημα και δεν μπορεί και μάλλον δεν θέλει.

Του Γ. Μαρίνου στο Βήμα 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλιά σας είναι πάντα ευπρόσδεκτα αρκεί:

Να μην είναι προσβλητικά , υβριστικά , ειρωνικά , άσχετα με το θέμα , η σεξουαλικού περιεχομένου.
Παρά το ότι ακόμα και τα ανώνυμα σχόλια είναι επιτρεπτά (αρκεί να μην παραβαίνουν τους παραπάνω κανόνες) καλό θα ήταν να σχολιάζετε με κάποιο nic ώστε να υπάρχει πιο προσωπική συζήτηση.

Από την Πρώτη Σεπτεμβρίου Ενεργοποιήθηκε το Moderation στα σχόλια αφού ελάχιστοι φανατικοί , προσπαθούν να κατεβάσουν το επίπεδο του Blog στο ύψος τους...

Γράφοντας σχόλιο σημαίνει την κατανόηση και την αποδοχή εκ μέρους σας των όρων.