Τετάρτη 18 Μαΐου 2016

Σε... ξέφρενη πορεία προς τη χρεοκοπία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ...

Εσωτερικό "ανέκδοτο" για τους πιστωτές, έναντι των οποίων η ελληνική κυβέρνηση έχει δεσμευθεί ότι θα προχωρήσει απαρέγκλιτα τις αποκρατικοποιήσεις, τείνει να αποτελέσει η στάση που υιοθετεί ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης και ομόλογοί του σε σχέση με τη διάθεση κρατικών περιουσιακών στοιχείων και, βέβαια, σε σχέση με το ΤΑΙΠΕΔ.
Αυτό αναφέρουν στο Capital.gr πηγές από τις Βρυξέλλες, οι οποίες συνδέουν τη στάση υπουργών της κυβέρνησης, όπως οι κ.κ. Σπίρτζης και Δρίτσας, με την υπό εξέλιξη νομοθέτηση του νέου υπερταμείου στο οποίο θα περιέλθουν υπό αποκρατικοποίηση ΔΕΚΟ, όπως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Και σχολιάζουν με νόημα ότι χωρίς τους τακτικισμούς κυβερνητικών στελεχών που ναρκοθετούν την ομαλή εκτέλεση των αποκρατικοποιήσεων, η σύσταση του νέου υπερταμείου δύσκολα θα "περνούσε" νομοθετικά.



Η απαξίωση της ιδιωτικοποίησης
Οι ίδιες πηγές κάνουν λόγο για μεθοδευμένη απαξίωση από κυβερνητικά στελέχη της διαδικασίας αποκρατικοποίησης των σιδηροδρόμων και προς επίρρωση των ισχυρισμών τους αναφέρουν ότι:
- ο υπουργός Υποδομών προχώρησε τον Μάρτιο, με καθυστέρηση μηνών, στην αντικατάσταση του επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θανάση Ζηλιασκόπουλου που παραιτήθηκε τον περασμένο χειμώνα με βασική αφορμή τον πολυήμερο αποκλεισμό της Ειδομένης. Η χρονοτριβή αυτή οδήγησε, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, στην παράταση από το ΤΑΙΠΕΔ του διαγωνισμού για την εκδήλωση δεσμευτικών προσφορών από τον Φεβρουάριο για τα τέλη Μαΐου
- λίγες εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη (για τα τέλη Μαΐου κατάθεση προσφορών) οι υποψήφιοι επενδυτές εξεπλάγησαν αρνητικά από το γεγονός ότι τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση του 2015 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της εταιρείας συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) δεν είχαν ακόμα εγκριθεί από τα διοικητικά συμβούλια των δύο υπό αποκρατικοποίηση σχημάτων. Οι ίδιες κοινοτικές πηγές χαρακτηρίζουν ως "παγκόσμια πρωτοτυπία" την μη έγκριση των οικονομικών καταστάσεων έναν μήνα πριν την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών. Αυτή, άλλωστε, σε συνδυασμό με τον αποκλεισμό της Ειδομένης, που έχει δημιουργήσει απώλεια εσόδων άνω των 4 εκατ. ευρώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ήταν η αιτία της παράτασης του διαγωνισμού για τις 20 Ιουνίου.
-η απομάκρυνση του νυν προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου της ΕΕΣΣΤΥ Στέφανου Αγιάσογλου στην οποία εμφανίζεται ότι θα προχωρήσει, τις επόμενες ημέρες, ο ΥΠΟΜΕΔΙ θα οδηγήσει σε νέα παράταση το διαγωνισμό, με τελικό "σταθμό" τη συνολική απαξίωση της διαδικασίας αποκρατικοποίησης.

Το λουκέτο
Τι σημαίνουν όλα αυτά; Ότι από τη Δευτέρα, μετά δηλαδή από την ψήφιση από την κυβέρνηση του νομοσχεδίου για τη δημιουργία του υπερταμείου και τη σταδιακή μεταβίβαση των ΔΕΚΟ σε αυτό, το καθεστώς αλλάζει. Με άλλα λόγια, θα περιοριστεί ο έλεγχος των υπουργών στις κρατικές εταιρείες, ενώ, όπως σχολιάζουν στις Βρυξέλλες, η αποτυχία αποκρατικοποίησης των σιδηροδρόμων θα θέσει ζήτημα ανάκτησης των κρατικών ενισχύσεων από την ΔΕΚΟ, οδηγώντας την εταιρεία σε καθεστώς εκκαθάρισης.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δηλαδή, θα πρέπει να επιστρέψει το ποσό των 750 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί σε κρατικές ενισχύσεις, στο Δημόσιο. Και επειδή "ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος", η λύση και εκκαθάριση της θα αποτελέσει μονόδρομο.
Ποιους θα ωφελήσει η διαδικασία αυτή; Τους νέους παίκτες που θα μπορούν να δραστηριοποιηθούν στην απελευθερωμένη, από 1η Ιανουαρίου 2017, αγορά των σιδηροδρομικών μεταφορών επιβατών και εμπορευμάτων, μετατρέποντας την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε "κουφάρι". Όσον αφορά τα συνδικαλιστικά σωματεία που εκπροπωπούν τους εργαζόμενους; Όπως σχολιάζουν οι ίδιες πηγές, δεν θα έχουν την πολυτέλεια να κατεβάζουν χειρόφρενο διεκδικώντας νέες προσλήψεις καθώς κρατική σιδηροδρομική εταιρεία δεν θα υπάρχει.

Από την 20η Ιουνίου (οπότε θα κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές) απομένουν έξι μήνες για να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ιδιώτη. Υπό τον όρο ότι δεν θα υπάρξει νέα παράταση, θα προλάβει η κυβέρνηση να φέρει σε πέρας αυτό που δεν κατάφερε να πράξει το πρώτο μισό της χρονιάς και το οποίο θα έπρεπε να είχε πραγματοποιήσει μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2015;

Του Δημήτρη Δελεβέγκου στο capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλιά σας είναι πάντα ευπρόσδεκτα αρκεί:

Να μην είναι προσβλητικά , υβριστικά , ειρωνικά , άσχετα με το θέμα , η σεξουαλικού περιεχομένου.
Παρά το ότι ακόμα και τα ανώνυμα σχόλια είναι επιτρεπτά (αρκεί να μην παραβαίνουν τους παραπάνω κανόνες) καλό θα ήταν να σχολιάζετε με κάποιο nic ώστε να υπάρχει πιο προσωπική συζήτηση.

Από την Πρώτη Σεπτεμβρίου Ενεργοποιήθηκε το Moderation στα σχόλια αφού ελάχιστοι φανατικοί , προσπαθούν να κατεβάσουν το επίπεδο του Blog στο ύψος τους...

Γράφοντας σχόλιο σημαίνει την κατανόηση και την αποδοχή εκ μέρους σας των όρων.