Τετάρτη 6 Απριλίου 2016

10 Φορολογίες (και 2 μέτρα στάχτη στα μάτια) από την #proti_fora_aristera ...

Δέκα πρόσθετα μέτρα περιλαμβάνει η ελληνική πρόταση με τις ...παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν προκειμένου να κλείσει ο συνολικός λογαριασμός (για την ώρα) των 5,4 δισ. ευρώ...

1. Τέλος διανυκτέρευσης: Επανέρχεται το σχέδιο για επιβολή του «ειδικού τέλους διανυκτέρευσης» στα ξενοδοχεία με ποσά της τάξεως του ενός ευρώ ανά… αστέρι.
Δηλαδή, στα ξενοδοχεία τριών αστέρων θα επιβάλλεται ειδικό τέλος τριών ευρώ ανά διανυκτέρευση, στα ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων τέσσερα ευρώ ανά διανυκτέρευση, στα πεντάστερα πέντε ευρώ κ.λπ.
Το σχέδιο της θέσπισης του τέλους διανυκτέρευσης είχε έρθει στην επιφάνεια πέρυσι την άνοιξη και τότε παρουσιαζόταν ως «ισοδύναμο» είτε για να μην καταργηθεί το ειδικό καθεστώς του ΦΠΑ στα νησιά είτε για να μην αυξηθεί ο ΦΠΑ στις ξενοδοχειακές υπηρεσίες από το 6,5% στο 13%.

Με την τροπή που πήραν τα πράγματα πέρυσι το καλοκαίρι έγιναν και τα δύο: και ο ΦΠΑ στα ξενοδοχεία αυξήθηκε και καταργήθηκε το ειδικό καθεστώς στα νησιά του Αιγαίου.
Η εκτίμηση είναι  ότι η επιβολή του τέλους 1-5 ευρώ στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις θα φέρει έσοδα 147,6 εκατ. ευρώ.
Στην πράξη θα δούμε...  Οι γείτονες θα χαρούν πολύ από την νέα εξυπνάδα των Ελλήνων φορομηχτών.

2. Ειδικός φόρος κατανάλωσης καυσίμων: Η ελληνική πρόταση περιλαμβάνει αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στη βενζίνη περίπου κατά 4,5%, με στόχο την άντληση επιπλέον εσόδων της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ.
Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι ο ειδικός φόρος θα φέρει  επιβάρυνση στην τιμή λιανικής θα φτάσει στα 4-5 λεπτά ανά λίτρο.
Με βάση το ισχύον καθεστώς, από το τελικό ποσό που πληρώνουμε για ένα λίτρο βενζίνης, το 69,11% καταλήγει στην εφορία. Μετά την αύξηση του ειδικού φόρου, ο φορολογικός συντελεστής θα ανέβει ακόμη περισσότερο, στο 70%.
Από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στη βενζίνη το Δημόσιο εισπράττει ετησίως περί τα 2,17 δισ. ευρώ (σ.σ.: παρατηρήθηκε μείωση συγκριτικά με το 2014).

3. Αύξηση του ειδικού τέλους στην κινητή τηλεφωνία: Το ειδικό τέλος στην κινητή τηλεφωνία (τόσο στη συνδρομητική όσο και στα καρτοκινητά) απέδωσε το 2015 περί τα 210 εκατ. ευρώ (από 375 εκατ. ευρώ που ήταν η απόδοση το 2010, με την πτώση να αποδίδεται στη μείωση της χρήσης λόγω ύφεσης και υπερφορολόγησης).

Με την αύξηση του ειδικού τέλους η κυβέρνηση θέλει να αντλήσει επιπλέον έσοδα της τάξεως των 50 εκατ. ευρώ, ποσό που παραπέμπει σε αύξηση των φορολογικών συντελεστών περίπου κατά 25%.
Σήμερα, ο συνδρομητής επιβαρύνεται με ειδικό τέλος της τάξεως του 12% (για λογαριασμούς έως 50 ευρώ που είναι και συντριπτική πλειοψηφία) έως 20% (για λογαριασμούς άνω των 150 ευρώ).
Αν οι συντελεστές αυξηθούν κατά 25%, τότε θα διαμορφωθούν ως εξής:
* Στο 15% για τους λογαριασμούς έως 50 ευρώ
* Στο 25% για τους μεγάλους λογαριασμούς άνω των 150 ευρώ.
Στην καρτοκινητή τηλεφωνία επιβάλλεται ειδικό τέλος 12%, το οποίο επίσης θα αυξηθεί στο 15% αν προχωρήσει η ελληνική πρόταση.
Υπενθυμίζεται ότι επί του ειδικού τέλους επιβάλλεται και ΦΠΑ 23%, κάτι που σημαίνει ότι οι πραγματικοί φορολογικοί συντελεστές αυτή τη στιγμή κυμαίνονται από 38% έως και 47,6%.
Σήμερα, σε έναν λογαριασμό 40 ευρώ ο φόρος φτάνει στα 4,8 ευρώ και ο ΦΠΑ στα 10,3 ευρώ.
Με αύξηση του ειδικού τέλους από 12% στο 15%, ο φόρος θα διαμορφωθεί στα 6 ευρώ και ο ΦΠΑ στα 10,58 ευρώ, που σημαίνει ότι η αλλαγή θα οδηγήσει σε επιβάρυνση της τάξεως του 1,5 ευρώ μηνιαίως ή 18 ευρώ ετησίως.

4. Επιβολή ειδικού φόρου στη συνδρομητική τηλεόραση: Το μέτρο σχεδιάζεται να αποδώσει εισπρακτικά περίπου 30 εκατ. ευρώ ετησίως, με τα κυβερνητικά στελέχη να ελπίζουν ότι και στη συγκεκριμένη περίπτωση -όπως και στην περίπτωση της κινητής τηλεφωνίας- το πρόσθετο κόστος δεν θα μεταφερθεί στα νοικοκυριά, αλλά θα απορροφηθεί από τις εταιρείες του κλάδου (κυρίως στον ΟΤΕ  και στη FORTHnet  που έχουν εγγράψει περίπου ένα εκατομμύριο συνδρομητές).

Δεδομένου ότι τα ετήσια έσοδα του συγκεκριμένου κλάδου δεν ξεπερνούν τα 300-350 εκατ. ευρώ, η επιβολή του ειδικού φόρου θα προκαλέσει επιβάρυνση της τάξεως του 10%-15%. Σε μια συνδρομή των 25 ευρώ θα προκύψει μηνιαία επιβάρυνση 2-3 ευρώ, εφόσον τελικώς προχωρήσει το μέτρο.

5. Αύξηση ειδικού φόρου κατανάλωσης στα προϊόντα καπνού: Οπως προκύπτει από τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού, το Δημόσιο αντλεί περί τα 2,36 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση από τον φόρο στα τσιγάρα ο οποίος ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα φτάνει να αντιστοιχεί ακόμη και στο 82% επί της τιμής λιανικής.
Η ελληνική κυβέρνηση προτείνει περαιτέρω αύξηση του ειδικού φόρου ώστε στα κρατικά ταμεία να εισρεύσουν επιπλέον 100 εκατ. ευρώ.
Αυτό θα οδηγήσει σε αύξηση του λαθρεμπορίου το οποίο έχει φτάσει στα ύψη μετά τις αλλεπάλληλες αυξήσεις φόρων.

6. Θέσπιση ειδικού τέλους διέλευσης στα Ι.Χ. με ξένες πινακίδες: Το μέτρο εκτιμάται ότι θα αποφέρει περί τα 15 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για την «απάντηση» που σκοπεύει να δώσει το υπουργείο Οικονομικών στον ολοένα και αυξανόμενο αριθμό οδηγών που εφοδιάζουν τα οχήματά τους με ξένες πινακίδες -κυρίως βουλγάρικες- προκειμένου να τα χρησιμοποιούν εντός Ελλάδας αποφεύγοντας τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας αλλά και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης που επιβάλλεται στα Ι.Χ. με κινητήρα άνω των 1.929 κυβικών.

7. Αύξηση του τέλους ταξινόμησης στα Ι.Χ.: Προγραμματίζονται επιβαρύνσεις τόσο για την αγορά καινούργιων οχημάτων όσο και για την εισαγωγή μεταχειρισμένων.
Τα τέλη ταξινόμησης αποδίδουν σήμερα ελάχιστα έσοδα στο Δημόσιο -μόλις 100 εκατ. ευρώ ετησίως- λόγω της κατακόρυφης πτώσης των πωλήσεων, οπότε το συγκεκριμένο μέτρο δεν αναμένεται να έχει σημαντική εισπρακτική απόδοση.
Αυτό θα δώσει άλλη μια βολή στον βαριά τραυματισμένο κλάδο του αυτοκινήτου...

8. Φόρος στα τυχερά παιχνίδια: Προωθείται ο επανασχεδιασμός του ειδικού φόρου που θα επιβληθεί στα παιχνίδια του ΟΠΑΠ αλλά και των υπόλοιπων εταιρειών του κλάδου.
Το τέλος των πέντε λεπτών ανά στήλη δεν θα επιβληθεί και στη θέση του θα μπει άλλος φόρος ο οποίος θα πρέπει να αποφέρει περί τα 400 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
Μαζί με τα 100 εκατ. ευρώ από τη λειτουργία των ηλεκτρονικών παιχνιδιών (VLTs) το συνολικό κονδύλι που αναμένεται να συγκεντρωθεί από τα τυχερά παιχνίδια εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα 500 εκατ. ευρώ.
Αυτό στα χαρτιά. Με την επιπλέον φορολόγηση θα βουλιάξει και το τομέας των τυχαιρών παιχνιδιών...

9. Αύξηση του ειδικού φόρου στο φυσικό αέριο: Παρά τις αντιδράσεις το «πακέτο» της φορομπηχτικής πολιτικής φαίνεται να περιλαμβάνει την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο φυσικό αέριο με στόχο την είσπραξη περίπου 25 εκατ. ευρώ.
Σε ετήσια βάση ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στο φυσικό αέριο αποδίδει εισπρακτικά περί τα 160 εκατ. ευρώ, οπότε για να συγκεντρωθούν επιπλέον 25 εκατ. ευρώ απαιτείται αύξηση του ειδικού φόρου κατά τουλάχιστον 15%.

10. Αναπροσαρμογή συντελεστών υπολογισμού ΕΝΦΙΑ: Η «τρύπα» που έχει προκύψει στα έσοδα του ΕΝΦΙΑ εξαιτίας της μείωσης των αντικειμενικών αξιών -ισχύουν αναδρομικά από τον Μάιο του 2015- υπολογίζεται τελικώς στα 270-300 εκατ. ευρώ.
Για να επανέλθει το ποσό της βεβαίωσης του φόρου στα 3,2 δισ. ευρώ (όπως έγινε και το 2015) και να εισπραχθούν τα 2,65 δισ. ευρώ όπως προβλέπει και το μνημόνιο, η κυβέρνηση σχεδιάζει να αυξήσει τους συντελεστές, ειδικά για τον συμπληρωματικό φόρο.
Αυτό από αυτούς που έλεγαν ότι θα καταργήσουν τον ΕΝΦΙΑ με ένα νόμο ενός άρθρου...

Και δύο προτάσεις στάχτη στα μάτια ...

1. Μείωση αμυντικών δαπανών: Η κυβέρνηση επιμένει (λέγε με Πάνο...) ότι είναι αδύνατη η μείωση των αμυντικών δαπανών κατά 500 εκατ. ευρώ όπως προβλέπει ο ψηφισθείς κρατικός προϋπολογισμός, ειδικά μάλιστα από τη στιγμή που οι Ενοπλες Δυνάμεις εμπλέκονται στην αντιμετώπιση του μεταναστευτικού/προσφυγικού προβλήματος.
Στο «πακέτο» αναμένεται να ενσωματωθεί τελικώς η μείωση των αμυντικών δαπανών κατά 100 εκατ. ευρώ.
Δηλαδή τα 400 θα προχωρήσουν ΚΑΝΟΝΙΚΑ...

2. Αυστηρή εφαρμογή του κανόνα «μία πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις»: Το μέτρο σχεδιάζεται να ενσωματωθεί στο πακέτο με τη λογική ότι θα προκαλέσει μείωση της μισθολογικής δαπάνης του Δημοσίου.
Η ελληνική πλευρά ήλπιζε αρχικά για έως και 19.000 προσλήψεις μονίμων μέσα στο 2016, φαίνεται όμως ότι ο τελικός αριθμός θα είναι μικρότερος.
Αφού διόρισαν οικογένεια , φίλους , και γνωστούς τώρα λένε πως θα "τηρήσουν" τον κανόνα...

Το σύνολο είναι εκρηκτικό.
Οι φορομπήχτες θα ήθελαν να φορολογήσουν και την αναπνοή αλλά δεν έχει ακόμα βρεθεί το σύστημα καταμέτρησης αναπνοών...
Το συμπέρασμα είναι πάντως απλό.
Ο "σοφός λαός" θα υποστεί τις επιλογές του .
Και αυτό είναι κάτι ΚΑΛΟ :)

Πηγές :Σύμφωνα με στοιχεία από τον οικονομικό τύπο .
Κυρίως Ν και Η.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλιά σας είναι πάντα ευπρόσδεκτα αρκεί:

Να μην είναι προσβλητικά , υβριστικά , ειρωνικά , άσχετα με το θέμα , η σεξουαλικού περιεχομένου.
Παρά το ότι ακόμα και τα ανώνυμα σχόλια είναι επιτρεπτά (αρκεί να μην παραβαίνουν τους παραπάνω κανόνες) καλό θα ήταν να σχολιάζετε με κάποιο nic ώστε να υπάρχει πιο προσωπική συζήτηση.

Από την Πρώτη Σεπτεμβρίου Ενεργοποιήθηκε το Moderation στα σχόλια αφού ελάχιστοι φανατικοί , προσπαθούν να κατεβάσουν το επίπεδο του Blog στο ύψος τους...

Γράφοντας σχόλιο σημαίνει την κατανόηση και την αποδοχή εκ μέρους σας των όρων.