Είτε είναι ακίνητο, είτε κινείται… φορολογείται. Αυτό θα μπορούσε να είναι το σύνθημα της νέας φορολογικής επίθεσης που ετοιμάζεται να εξαπολύσει στην οικονομία και γενικότερα στα εισοδήματα η κυβέρνηση.
Ένας από τους "στρατηγικούς" στόχους αυτής της επίθεσης είναι τα αυτοκίνητα. Στο τραπέζι του υπουργείου Οικονομικών έχουν πέσει μια σειρά από προτάσεις για επιβαρύνσεις που καλύπτουν και τις τρεις πτυχές του ΙΧ, δηλαδή την απόκτηση, την κατοχή και τη χρήση του.
Πιο συγκεκριμένα:
-εξετάζονται αλλαγές στη φορολόγηση της απόκτησης ΙΧ με παρεμβάσεις στον τρόπο υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης. Το τέλος θα υπολογίζεται κατά κύριο λόγο με βάση την αξία του οχήματος και λιγότερο με βάση τον κυβισμό. Ο σημερινός τρόπος υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης (5-50% επί της εργοστασιακής αξίας με βάση τον κυβισμό) θεσπίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 2002 και θεωρείται ότι έχει κάνει τον κύκλο του.
-ήδη έχει αποφασιστεί το ψαλίδισμα του κινήτρου απόσυρσης έως και 20% σε σχέση με ότι ίσχυε μέχρι το τέλος του 2015. Η τροπολογία για την παράταση της απόσυρσης έως το τέλος του Μαΐου οδεύει για τη βουλή και θα ισχύσει αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου 2016.
-έρχονται αυξήσεις στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης καυσίμων. Οι αυξήσεις αναμένεται να επηρεάσουν τη λιανική τιμή της βενζίνης, του ντίζελ κίνησης, του υγραερίου κίνησης και πιθανότητα του φυσικού αερίου κίνησης. Τελικές αποφάσεις ακόμη δεν έχουν ληφθεί, καθώς υπάρχει προβληματισμός για την αύξηση στο ντίζελ κίνησης αφού αυτή θα έχει άμεσο αρνητικό αντίκτυπο στην οικονομία καθώς επηρεάζει τη βιομηχανία και τις εμπορευματικές μεταφορές. Επίσης, μια αύξηση στο ντίζελ πρόκειται να ανοίξει ακόμη περισσότερο την ψαλίδα της τιμής μεταξύ του πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης δημιουργώντας και πάλι κίνητρα για λαθρεμπόριο.
-έρχονται αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας. Το υπουργείο Οικονομικών αναζητά αλλαγές για τα τέλη κυκλοφορίας οι οποίες από τη μια θα αυξήσουν τα έσοδα από τα τέλη και από την άλλη θα δώσουν κίνητρο σε πολλούς φορολογούμενους για να παραλάβουν και πάλι τις πινακίδες κυκλοφορίας που έχουν καταθέσει.
Του Σπύρου Δημητρέλη από το Capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλιά σας είναι πάντα ευπρόσδεκτα αρκεί:
Να μην είναι προσβλητικά , υβριστικά , ειρωνικά , άσχετα με το θέμα , η σεξουαλικού περιεχομένου.
Παρά το ότι ακόμα και τα ανώνυμα σχόλια είναι επιτρεπτά (αρκεί να μην παραβαίνουν τους παραπάνω κανόνες) καλό θα ήταν να σχολιάζετε με κάποιο nic ώστε να υπάρχει πιο προσωπική συζήτηση.
Από την Πρώτη Σεπτεμβρίου Ενεργοποιήθηκε το Moderation στα σχόλια αφού ελάχιστοι φανατικοί , προσπαθούν να κατεβάσουν το επίπεδο του Blog στο ύψος τους...
Γράφοντας σχόλιο σημαίνει την κατανόηση και την αποδοχή εκ μέρους σας των όρων.