Οι πιο μεγάλες, οι πιο σημαντικές, άλλα και οι πιο «επικίνδυνες» και οι πιο βαθιές και με σκοπό το μέλλον αλλαγές, προωθούνται αυτούς τους τελευταίους τρεις μήνες , από την κυβέρνηση Σύριζα στον τομέα της παιδείας.
Μέτρα που ήδη προχώρησαν αλλά και άλλα που σχεδιάζονται, με στόχο να αλλάξουν τα πάντα στην εκπαίδευση. Να αλλάξουν την φιλοσοφία , την κατεύθυνση της, να δημιουργήσουν ένα εντελώς διαφορετικό τοπίο.
Και όπως είναι γνωστό αν καταφέρεις να «ελέγξεις» την γνώση, την παιδεία (και μάλιστα σε όλα τα επίπεδα της) φτιάχνει μια κοινωνία όπως την θέλεις εσύ.
Μια κοινωνία που θα κινείται στην δική σου λογική , ακόμα και αν εσύ δεν βρίσκεσαι στην πολιτική σκηνή.
Είναι ένα «όραμα με προοπτική», όπως έχουμε πει και άλλη φορά. Οι αλλαγές στην παιδεία, ευτυχώς, έστω και αργά, άρχισαν να ευαισθητοποιουν την κοινωνία άλλα και τα κόμματα, τους καθηγητές και τους γονείς, που ως τώρα παρακολουθούσαν μάλλον αδιάφοροι τα όσα γινόταν.
Βέβαια, επειδή στην εκπαίδευση πρέπει να αλλάξουν πολλά, φαίνεται πως η κοινωνία ήλπιζε πως η κυβέρνηση θα έχτιζε πάνω στα θετικά που ήδη είχαν υπάρξει.
Δυστυχώς όμως , η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, με ιδεολογικές αγκυλώσεις , με ιδεοληψίες άλλα και με διάθεση να ικανοποιήσει και τον τελευταίο συνδικαλιστή του Σύριζα, κινείται προς την κατεδάφιση των πάντων , με πρώτο βήμα , την επιστροφή στο φαύλο, παλαιό, πολύ παλαιό παρελθόν.
Και όπως φαίνεται βιάζεται, μια και ήδη , για παράδειγμα, ενώ προαναγγέλλει μεγάλο διάλογο για την ανώτατη παιδεία, από την άλλη προώθησε (κατεπειγόντως) μια σειρά από αλλαγές γιατί θέλει και να ικανοποιήσει την κομματική της βάση, και να ικανοποιήσει τις «ιδεοληψίες της» και να προκαταλάβει τα πράγματα .
Μέχρι τώρα, η κοινωνία,πλην λίγων καθηγητών που καταλάβαιναν την γίνεται, που άρχισαν «να νοιώθουν στο πετσί τους τις αλλαγές», δεν αντιδρούσε.
Το οικονομικό ζήτημα έξαλλου κυριαρχεί.
Όμως, και τα κόμματα της αντιπολίτευσης παρασυρμένα και αυτά από την περί των οικονομικών συζήτηση. σχεδόν δεν έλεγαν τίποτε. Προφανώς πίστευαν ότι δεν θα τρέξει η κυβέρνηση τις αλλαγές.
Μόνον που τα κόμματα , οφείλουν να βλέπουν την συνολική εικόνα, οφείλουν να προβλέπουν που πάνε τα πράγματα , οφείλουν να είναι μπροστά από τα γεγονότα και κυρίως οφείλουν να «ανοίγουν τα μάτια των πολιτών».
Το «Ποτάμι», είναι η αλήθεια, πρώτο από όλα έκανε μια κίνηση για να φέρει στην επικαιρότητα το θέμα των προτύπων σχολειών που καταργούνται και της αριστείας που κοντεύει να γίνει ρετσινιά, μια και κάποιοι στην κυβέρνηση επιθυμούν την ισοπέδωση και μάλιστα προς τα κάτω.
Τώρα φαίνεται ότι κινητοποιούνται και τα άλλα κόμματα και οι φορείς. Και σωστά, μια και θα πρέπει να δουν το θέμα πολύ σοβαρά και να μην καθίσουν με σταυρωμένα χέρια. Ίσως αυτό, να είναι πιο σημαντικό από το οικονομικό ζήτημα. Ίσως αυτό να είναι πια θέμα του τι κοινωνία, την Έλληνες θα έχουμε τις επόμενες γενεές.
Γι αυτό και πολύ σωστά, κάποιοι πολίτικοι που βλέπουν λίγο πιο μακριά από το σήμερα,( έχω ειπούν μου τον Κυριάκο Μητσοτάκη , άλλα δεν είναι ο μονός) υποστηρίζουν και προωθούν την ιδέα της Επιτροπής Πρωτοβουλίας “ΠΑΙΔΕΙΑ 2015”
Μια πρωτοβουλία από λειτουργούς όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, που αποσκοπεί :
--Στην ενημέρωση των πολιτών για τις επιπτώσεις των νομοσχεδίων Μπαλτά στην Εκπαίδευση
--Στην κινητοποίηση και την οργανωμένη άσκηση πίεσης από τους πολίτες
--Στη μη ψήφιση των νομοσχεδίων Μπαλτά από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ
Η κίνηση αυτή, κάνει σήμερα την πρώτη της εκδήλωση συμβολικά, στο Μαρούσι , μια και εκεί είναι η έδρα του υπουργείου παιδιάς.
Η εκδήλωση γίνεται στο Κλειστό Γήπεδο «Σπύρος Λούης», διπλά στον σταθμό του Ηλεκτρικού στο Μαρούσι στις 19.00 το απόγευμα με σκοπό , όπως λένε οι οργανωτές να αναδειχθεί η εξισωτική και ισοπεδωτική φιλοσοφία που διέπει τα νομοσχέδια Μπαλτά και να συζητηθούν οι επιπτώσεις των προτεινόμενων νομοσχεδίων στη νέα γενιά και στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας
Λεπτομέρεια Την όλη εκδήλωση θα συντονίσει ο ομότιμος καθηγητής του πανεπιστήμιου Αθηνών Θ Βερέμης, πρώην Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου παιδείας,,βασικό στέλεχος της πρωτοβουλίας, που ήταν συμμαθητής του υπουργού κ Μπαλτά, στο Κολλέγιο Αθηνών, ένα σχολείο που καλλιεργούσε και καλλιεργεί και την αριστεία
Και να φανταστείτε, όπως λένε οι συμμαθητές του , ο κ Μπαλτάς ήταν άριστος στο σχολείο. Φαίνεται όμως ότι οι ιδεολογικές αγκυλώσεις είναι πιο ισχυρές….
Του Π. Τρουπιώτη από το Χρηματιστήριο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλιά σας είναι πάντα ευπρόσδεκτα αρκεί:
Να μην είναι προσβλητικά , υβριστικά , ειρωνικά , άσχετα με το θέμα , η σεξουαλικού περιεχομένου.
Παρά το ότι ακόμα και τα ανώνυμα σχόλια είναι επιτρεπτά (αρκεί να μην παραβαίνουν τους παραπάνω κανόνες) καλό θα ήταν να σχολιάζετε με κάποιο nic ώστε να υπάρχει πιο προσωπική συζήτηση.
Από την Πρώτη Σεπτεμβρίου Ενεργοποιήθηκε το Moderation στα σχόλια αφού ελάχιστοι φανατικοί , προσπαθούν να κατεβάσουν το επίπεδο του Blog στο ύψος τους...
Γράφοντας σχόλιο σημαίνει την κατανόηση και την αποδοχή εκ μέρους σας των όρων.