Τετάρτη 26 Μαρτίου 2014

Αν και η Ελλάδα έχει περιθώρια αύξησης ...

Αφού λόγω απεργιών , καταλήψεων και καμποτάζ ήταν ουσιαστικά εκτός αγοράς από αυτό το κομμάτι του τουρισμού , τα νέα δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά...

Υποχωρεί ελαφρά η Μεσόγειος ως προορισμός κρουαζιέρας για τη διετία 2014 - 2015, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η CLIA. Πιο συγκεκριμένα, η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Cruise Lines International Association - CLIA  Christine Duffy κατά τη διάρκεια της μεγαλύτερης έκθεσης κρουαζιέρας στον κόσμο της Seatrade Maimi τόνισε ότι το 2014 ο στόλος της Μεσογείου θα μειωθεί κατά 3% και το 2015 κατά 5%, καθώς αρκετά κρουαζιερόπλοια επιστρέφουν στο νούμερο ένα προορισμό στο κόσμο, την Καραϊβική. Ωστόσο, στον αντίποδα, η ναυπήγηση μεγαλύτερων πλοίων δημιουργεί πλέον νέα δεδομένα για τους λιμένες κρουαζιέρας στο μεσογειακό χώρο (Δ. Μεσόγειος), με την άφιξη από το 2014 του Oasis of the Seas να αποτελεί το ενδεικτικότερο παράδειγμα των αλλαγών.


Την ίδια στιγμή, από τα στοιχεία της CLIA Europe αναδείχθηκε και ένας από τους βασικούς λόγους που η χώρα μας δεν έχει αναπτύξει το home port μέχρι σήμερα, που είναι η πλήρης απουσία εσωτερικής αγοράς. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα το 2013, μόλις 17.000 Ελληνες έκαναν κρουαζιέρα, ενώ αντίστοιχα στη Μεγάλη Βρετανία έφτασαν το 1,72 εκατ., στη Γερμανία 1,68 εκατ., στη γειτονική Ιταλία 869.000, στη Γαλλία 522.000 και στην Ισπανία 475.000. Μάλιστα, η ελληνική αγορά έχει υποχωρήσει τα δύο τελευταία χρόνια, ως άμεσο αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης, σημειώνει η CLIA Europe.

Πιο συγκεκριμένα, η ελληνική αγορά κρουαζιέρας συρρικνώθηκε κατά 32% το 2012 και κατά 12% το 2013. Σε παγκόσμιο επίπεδο, ωστόσο, η CLIA εκτιμά ότι το 2014 οι επιβάτες κρουαζιέρας θα αυξηθούν κατά 400.000 σε σχέση με το 2013, και θα φτάσουν τα 21,7 εκατ. Για να ικανοποιήσει την αυξανόμενη ζήτηση η βιομηχανία κρουαζιέρας αναμένει να παραλάβει μέχρι το τέλος του 2015 24 νέα κρουαζιερόπλοια, όλων των μεγεθών. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η κα Christine Duffy, μία από τις πρώτες προτεραιότητες που έχει θέσει η βιομηχανία κρουαζιέρας για να αυξήσει περαιτέρω τη ζήτηση είναι η αγορά των «Millennials», όσων δηλαδή έχουν γεννηθεί από το 1980 μέχρι το 2000, και που αντιπροσωπεύουν μια πιθανή αγορά περίπου 95 εκατ. ανθρώπων.
Νέα ρεκόρ είχαμε το 2013 και στην Ευρώπη, αφού έφτασαν τα 6,357 εκατ. οι Ευρωπαίοι που επέλεξαν να κάνουν κρουαζιέρα. «Τα εντυπωσιακά στοιχεία σχετικά με την ευρωπαϊκή αγορά κρουαζιέρας το 2013 δείχνουν σαφώς την έντονη τάση ανάπτυξης της βιομηχανίας, η οποία δημιουργεί ήδη 327.000 θέσεις εργασίας και οικονομικά οφέλη ύψους το 37,9 δισ. ευρώ ετησίως», σημείωσε ο πρόεδρος της CLIA Europe Pierfrancesco Vago.

«Περισσότερα από έξι εκατομμύρια Ευρωπαίοι επέλεξαν να κάνουν κρουαζιέρα το 2013 και η μακροπρόθεσμη τάση δείχνει μια συνεχιζόμενη ανάπτυξη, η οποία αποδεικνύει τη ανθεκτικότητα της βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρά την οικονομική ύφεση. Η οικονομική αστάθεια στην Ευρώπη συνεχίζει να παρουσιάζει προκλήσεις, αλλά είμαστε αισιόδοξοι ότι η βιομηχανία της κρουαζιέρας θα συνεχίσει να αυξάνεται το 2014», σημείωσε.
Πηγή Ν

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλιά σας είναι πάντα ευπρόσδεκτα αρκεί:

Να μην είναι προσβλητικά , υβριστικά , ειρωνικά , άσχετα με το θέμα , η σεξουαλικού περιεχομένου.
Παρά το ότι ακόμα και τα ανώνυμα σχόλια είναι επιτρεπτά (αρκεί να μην παραβαίνουν τους παραπάνω κανόνες) καλό θα ήταν να σχολιάζετε με κάποιο nic ώστε να υπάρχει πιο προσωπική συζήτηση.

Από την Πρώτη Σεπτεμβρίου Ενεργοποιήθηκε το Moderation στα σχόλια αφού ελάχιστοι φανατικοί , προσπαθούν να κατεβάσουν το επίπεδο του Blog στο ύψος τους...

Γράφοντας σχόλιο σημαίνει την κατανόηση και την αποδοχή εκ μέρους σας των όρων.