Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2014

Τι θα αλλάξει πραγματικά στη φορολόγηση των Ι.Χ...

Πολύς θόρυβος έγινε τις τελευταίες ημέρες για επικείμενες αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων. Ακούστηκε αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, μείωση των ετήσιων τεκμηρίων διαβίωσης, μείωση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης  και κατάργηση του φόρου πολυτελείας. Τα παραπάνω περιλαμβάνονται στο πόρισμα που συνέταξε η ειδική επιτροπή για τις αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων που συνέστησε ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης.

Ας δούμε όμως ποιες αλλαγές έχει εγκρίνει η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών και ποιες θα μείνουν στα χαρτιά του πορίσματος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων. Ειδικότερα:


-μείωση του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης. Είναι η αλλαγή που, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Capital.gr έχει ήδη αποφασιστεί σε κυβερνητικό επίπεδο και μάλιστα πρόκειται να λειτουργήσει και ως προεκλογική παροχή. Το υπουργείο Οικονομικών πρόκειται να προχωρήσει στη μείωση του ετήσιου τεκμηρίου κατά 30% καθώς θεωρείται ότι τα υφιστάμενα τεκμήρια είναι εξοντωτικά και δεν συμβαδίζουν πλέον με τη συνολική μείωση των εισοδημάτων στην οικονομία.

-η αντίστοιχη μείωση του ετήσιου του φόρου πολυτελούς διαβίωσης κατά 30% ο οποίος υπολογίζεται ως ποσοστό του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης ΙΧ. Ο φόρος υπολογίζεται με συντελεστή 5% για ΙΧ 1.929 έως 2.500 ευρώ και με συντελεστή 10% για ΙΧ υψηλότερου κυβισμού. Ο φόρος επιβάλλεται σε ΙΧ ηλικίας έως 10 ετών. Η αλλαγή αυτή είναι δεδομένη καθώς αποτελεί αποτέλεσμα της μείωσης του ετήσιου τεκμηρίου.

-η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των ετήσιων τελών κυκλοφορίας. Η επιτροπής πρότεινε διάφορες αλλαγές, όπως τις «διαστημικές» περί καταγραφής των πραγματικών αποστάσεων που καλύπτει κάθε ΙΧ μέσω GPS. Αξιόπιστες πληροφορίες από το ΥΠΟΙΚ αναφέρουν ότι όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας δεν θα αλλάξει τίποτε, ενώ έχει εγκαταλειφθεί και η ιδέα για χρέωση των τελών κυκλοφορίας με το μήνα.

-κατάργηση του φόρου πολυτελείας. Πρόκειται για φόρο που επιβάλλεται κατά τον εκτελωνισμό των ΙΧ εργοστασιακής αξίας άνω των 20.000 ευρώ. Ο φόρος έχει προκαλέσει και την αντίδραση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οδεύει προς κατάργηση.

Οι αλλαγές πρόκειται να ισχύσουν από την 1-1-2015 χωρίς όμως να αποκλείεται και μια θετική έκπληξη για τους φορολογούμενους με αναδρομική εφαρμογή τους από την 1-1-2014. Η αναδρομική έναρξη εφαρμογής μπορεί να δώσει κίνητρο σε πολλούς φορολογούμενους να παραλάβουν τις πινακίδες κυκλοφορίας για τα οχήματα υψηλού κυβισμού που διαθέτουν. Με αυτόν τον τρόπο θα αυξηθούν τα έσοδα του δημοσίου.

Του Σπύρου Δημητρέλη από το Capital.gr

Σημείωση Αντίλογου: Να επανέλθω σχολιάζοντας τις ανοησίες των φορομπηχτών του Υπ.Οικ. ;;;
Δεν αξίζει τον κόπο...
Ελπίζω ότι κάποτε θα προσωποποιηθούν οι ευθύνες αυτών των "Σοφών" που κατάφεραν να διαλύσουν την αγορά...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλιά σας είναι πάντα ευπρόσδεκτα αρκεί:

Να μην είναι προσβλητικά , υβριστικά , ειρωνικά , άσχετα με το θέμα , η σεξουαλικού περιεχομένου.
Παρά το ότι ακόμα και τα ανώνυμα σχόλια είναι επιτρεπτά (αρκεί να μην παραβαίνουν τους παραπάνω κανόνες) καλό θα ήταν να σχολιάζετε με κάποιο nic ώστε να υπάρχει πιο προσωπική συζήτηση.

Από την Πρώτη Σεπτεμβρίου Ενεργοποιήθηκε το Moderation στα σχόλια αφού ελάχιστοι φανατικοί , προσπαθούν να κατεβάσουν το επίπεδο του Blog στο ύψος τους...

Γράφοντας σχόλιο σημαίνει την κατανόηση και την αποδοχή εκ μέρους σας των όρων.