Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2013

Αττική οδός: Ξοδεύουν 1 εκατ. ευρώ τον χρόνο για κάθε χιλιόμετρο!

Το ποσό του ενός εκατομμυρίου ευρώ δαπανάται ετησίως για την συντήρηση κάθε χιλιομέτρου της Αττικής Οδού! Εξήντα εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο είναι τα ετήσια έξοδα συντήρησης της Αττικής Οδού. Οι άνθρωποι ξοδεύουν κάθε ημέρα εκατόν εξήντα τέσσερις χιλιάδες τριακόσια ογδόντα τρία ευρώ για την συντήρηση ενός καινούργιου δρόμου. Αν υπήρχε Άγιος Βασίλης αυτό θα ζητούσα! Μία σύμβαση ανάλογη με αυτή που υπέγραψε το ελληνικό δημόσιο με τους εργολάβους για την Αττική Οδό! 

Είναι απολύτως βέβαιο ότι τέτοια σύμβαση δεν πρόκειται να υπογραφεί άλλη φορά στο μέλλον. Ούτε και έχει γίνει άλλη φορά στο παρελθόν. Και δεν μιλάμε μόνο για την Ελλάδα, αλλά για ολόκληρο τον κόσμο. Η ιδιαιτερότητα αυτής της σύμβασης σε σχέση με άλλες είναι ότι η απόσβεση του έργου δεν προβλέπεται σε σχέση με τα συνολικά έσοδα, όπως θα ήταν το λογικό, αλλά με βάση τα μερίσματα και κατ’ επέκταση τα καθαρά κέρδη που δηλώνει η κοινοπραξία των εργολάβων. Δηλαδή, έσοδα μείον έξοδα.

Ο εργολάβος δηλώνει τα όποια έξοδα επιθυμεί και το κράτος περιμένει πότε ο εργολάβος θα αποσβέσει το έργο. Δηλαδή, ποτέ! Ή αλλιώς, θα τελειώσει η σύμβαση και ο εργολάβος ακόμη θα ισχυρίζεται ότι κινδύνεψε να χάσει το σπίτι του! 

Η αλήθεια, όμως, είναι λίγο διαφορετική: Η Αττική Οδός κατασκευάστηκε κατά κύριο λόγο με λεφτά του ελληνικού δημοσίου και με δάνεια που πήραν μεν οι κατασκευαστές, για τα οποία, όμως,  εγγυήθηκε κάποιος τρίτος! Μαντέψτε ποιος! Το ελληνικό δημόσιο. Προσέξτε! Σε ένα έργο που κόστισε 1,3 δισ. ευρώ οι εργολάβοι έχουν βάλει μόλις 174 εκατ. ευρώ. Πήραν μεν και δάνεια, αλλά γι’ αυτά εγγυήθηκε το ελληνικό δημόσιο. Όταν θα βρείτε μία ανάλογη σύμβαση που τα λεφτά της κατασκευής τα δίνει σχεδόν όλα το δημόσιο και η απόσβεση του ιδιώτη συνεταίρου του έργου υπολογίζεται με βάση τα καθαρά κέρδη και όχι μόνο τα έσοδα, τότε ελάτε να κερδίσετε έναν συλλεκτικό  τόμο της μεγάλης Σοβιετικής Εγκυκλοπαίδειας.  

Εξήντα εκατομμύρια ευρώ έξοδα συντήρησης τον χρόνο; Τι έχουν βάλει μέσα σε αυτά τα έξοδα; Πότε το ελληνικό δημόσιο έχει ζητήσει έρευνα από κάποιον ανεξάρτητο ερευνητή για να μας πει τι αφορούν αυτά τα έξοδα; Την απάντηση την ξέρετε ήδη. Ποτέ! Το ελληνικό δημόσιο έκανε μία χαριστική σύμβαση με τους εργολάβους και από τότε δεν τους έχει ενοχλήσει στο ελάχιστο. Το αντίθετο, κατά καιρούς συζητά το ενδεχόμενο να τους επιβραβεύσει για τις υπηρεσίες τους με την απευθείας ανάθεση των μελλοντικών επεκτάσεων της Αττικής Οδού!  Τι ζητάνε οι εργολάβοι; Μόνο την παράταση αυτής της καταραμένης σύμβασης...

Για το ζήτημα αυτό εγείρει θέμα ο ΣΥΡΙΖΑ. Ο Αλέξης Τσίπρας έχει απόλυτο δίκιο να φωνάζει. Το άδικο ανήκει σε όσους έχουν ανεχτεί αυτή την πρωτοφανή σύμβαση. Για να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς, ένα πράγμα μπορεί μόνο να γίνει από εδώ και πέρα, από την στιγμή που το δημόσιο θα πρέπει να σεβαστεί την υπογραφή του: Να πραγματοποιηθεί ένας ανεξάρτητος και σε βάθος έλεγχος για τα έξοδα που έχουν γίνει όλα αυτά τα χρόνια. Αν τα έξοδα αυτά δεν συνηθίζονται σε ανάλογες δραστηριότητες, τότε θα πρέπει κάποιος να δώσει εξηγήσεις. Κι αυτό διότι τα έξοδα συνδέονται άμεσα με τον χρόνο επιστροφής του έργου στο ελληνικό δημόσιο. Δηλαδή, σε όλους μας. 

Με άλλα λόγια, αν οι κατασκευαστές έχουν πάρει στην πραγματικότητα πίσω τα χρήματά τους και ένα λογικό κέρδος, τότε θα πρέπει να αποχωρήσουν από την διαχείριση της Αττικής Οδού. Όπως άλλωστε προβλέπεται από την σύμβαση που έχουν υπογράψει. Το επόμενο ερώτημα είναι ποια πιθανή βλάβη έχει υποστεί το ελληνικό δημόσιο από την χαρακτηριστική απροθυμία των εκάστοτε αρμοδίων υπουργών να ζητήσουν την εν λόγω έρευνα. Την  απάντηση την γνωρίζουμε ήδη. Το θέμα είναι να βρεθεί ένας τρόπος για να λειτουργήσουν οι κανόνες της ελεύθερης αγοράς. Να λειτουργήσει και η Αττική Οδός με τους ίδιους όρους που λειτουργούν τα συγχρηματοδοτούμενα έργα σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη.

Του Θανάση Μαυρίδη από το 
www.capital.gr

4 σχόλια:

  1. ανοησίες!
    μου αρέσει που αυτές τις αηδίες τις γράφουν και συντάκτες που υποτίθεται ότι ασχολούνται με οικονομικό ρεπορτάζ !!!

    Επειδή εγγυήθηκε το ελληνικό δημόσιο για τα δάνεια του έργου (το οποίο γνωρίζουμε όλοι πόσο φερέγγυο αποδείχτηκε τελικά, μετά την κακοδιαχείριση όλων αυτών των καθαρμάτων που ήταν στην εξουσία τα τελευταία 15 χρόνια),
    ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΑ ΔΑΝΕΙΑ ΑΥΤΑ, αλλά ο διαχειριστής που έκανε και το έργο..

    Η εγγύηση του δημοσίου είναι πολύ μικρού ρίσκου για τέτοια έργα που η απόδοση τους είναι πρακτικά εγγυημένη, εφόσον ολοκληρωθούν...

    Αν στα 60 εκατομμύρια περιλαμβάνονται οι αποπληρωμές δανείων - τόκων - μισθοδοσίας - συντήρησης, ηλεκτροφωτισμού κλπ. , αυτό φαίνεται εύκολα από τον ισολογισμό της εταιρίας..

    Αν πχ. τα 59 εκατομμύρια αφορούν πληρωμές δανείων και χρεολυσίων , τότε τι συζητάμε ;

    Και χρειάζεται να γίνει auditing από ορκωτούς για αυτό το πράγμα ;

    Έλεος με την αρλουμπολογία που υιοθετείται ακόμα και από πολιτικά κόμματα. Ή δεν ξέρουν την τύφλα τους εκεί στο Σύριζα, ή κοροϊδεύουν τον κόσμο επίτηδες για να δημιουργούν κλίμα ...

    Εσείς τι πιστεύετε ;
    Φυσικά και σιχαίνομαι τον εθνικό κατασκευαστή και το μαφιόζικο καρτέλ του, αλλά άλλο αυτό και άλλο να λέμε και να γράφουμε βλακείες.
    Για άλλους λόγους θα έπρεπε να κρεμάσουν τη συγκεκριμένη οικογένεια στο σύνταγμα και όχι για την Αττική οδό (μέχρι αποδείξεως του εναντίου πάντα, έτσι ) ;


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. άκυρο το προηγούμενο ποστ.

    Διάβασα κάπου αλλού , ότι η Αττική Οδός ΑΕ είναι εταιρία βιτρίνα, και όλες οι "δουλειές" γίνονται με τις εταιρίες ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ και ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΑΕ..

    Εδώ είναι το σημείο που καίει τη βρωμερή οικογένεια του μαφιόζου εθνικού κατασκευαστή (από τις οικονομικές καταστάσεις της ίδιας της Αττικής οδού)


    Οι αγορές αγαθών και υπηρεσιών προς συνδεδεμένα μέρη της χρήσης 2011 αποτελούνται από:
    ευρώ 6.189 Κ/Ξ Συντήρησης Αττικής Οδού ΑΕ,
    ευρώ 10.027 χιλ. Κ/Ξ Αττική Οδός ΑΕ,
    ευρώ 53.099 χιλ. Αττικές Διαδρομές ΑΕ,
    ευρώ 479 χιλ. λοιπά.

    Οι υποχρεώσεις προς συνδεδεμένα μέρη της χρήσης 2011 αποτελούνται από:
    ευρώ 854 χιλ. Κ/Ξ Αττική Οδός ΑΕ,
    ευρώ 431 χιλ. Ολυμπία Οδός ΑΕ,
    ευρώ 10.430 χιλ. Αττικές Διαδρομές ΑΕ,
    ευρώ 679 χιλ. Κ/Ξ Συντήρησης Αττική Οδός ΑΕ,
    ευρώ 377 χιλ. λοιπά.



    Δηλαδή 53 εκατομμύρια πληρωμές στις Αττικές Διαδρομές και 10,43 εκατομμύρια οφειλές,
    και 6,2 εκατομμύρια πληρωμές στην Συντήρηση Αττική Οδός και 679 χιλ. οφειλές.

    Σύνολο χοντρά ΕΒΔΟΜΗΝΤΑ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΑΓΟΡΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ (!!!!!!!!!!!!!)...

    Κοιτάζοντας τις καταστάσεις αποτελεσμάτων 2011 της ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΑΕ , βλέπουμε ότι η μισθοδοσία της ανέρχεται στα 23,8 εκατομμύρια,
    και οι αγορές σε 11 εκατομμύρια,
    όπου προμηθευτές της είναι εταιρίες εργολάβοι του ΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΜΠΟΜΠΟΛΑ !!!!

    Η εταιρία αυτή σταθερά δίνει γύρω στα 10 εκατομμύρια το χρόνο μέρισμα στη φαμίλια , και αν ψάξει κανείς και τους προμηθευτές της , θα δει ότι και αυτές θα δίνουν κι άλλα μερίσματα κι από εκεί..

    Αν αυτό δεν είναι καραμπινάτη απάτη σε βάρος του ελληνικού δημοσίου τότε τι είναι ;;;


    ΚΡΕΜΑΛΕΣ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΒΡΩΜΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΩΡΑ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. PASOK.ND.KKE.SYN.LAOS.SKATA Πάντα έτσι βιαστικός είσαι στις κρίσεις σου ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ναι, αλλά το ψάχνω όμως !!!

    Προσπαθώ και βελτιώνομαι, τι να κάνω ;

    Το άρθρο του capital πάντως είναι πανηγύρι.
    Και λογικό συμπέρασμα είναι , όταν ο άλλος δεν εξηγεί, να λες ότι είναι αστεία αυτά που γράφει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλιά σας είναι πάντα ευπρόσδεκτα αρκεί:

Να μην είναι προσβλητικά , υβριστικά , ειρωνικά , άσχετα με το θέμα , η σεξουαλικού περιεχομένου.
Παρά το ότι ακόμα και τα ανώνυμα σχόλια είναι επιτρεπτά (αρκεί να μην παραβαίνουν τους παραπάνω κανόνες) καλό θα ήταν να σχολιάζετε με κάποιο nic ώστε να υπάρχει πιο προσωπική συζήτηση.

Από την Πρώτη Σεπτεμβρίου Ενεργοποιήθηκε το Moderation στα σχόλια αφού ελάχιστοι φανατικοί , προσπαθούν να κατεβάσουν το επίπεδο του Blog στο ύψος τους...

Γράφοντας σχόλιο σημαίνει την κατανόηση και την αποδοχή εκ μέρους σας των όρων.