Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2012

Στο "καναβάτσο" τα ελληνικά κρουαζιερόπλοια ...

Χάνουν την μάχη με τους ξένους οι ελληνικές και κυπριακές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα καθώς τα ολοένα και μεγαλύτερα και πολυτελέστερα πλοία που καταπλέουν στα ελληνικά ύδατα καθιστούν ξεπερασμένα τα παλιότερα κρουαζιερόπλοια που είχαν συνηθίσει να ελέγχουν τις τουριστικές ρότες της εγχώριας βιομηχανίας.

Πουθενά δεν είναι εμφανέστερος αυτός ο πόλεμος από ότι στον προβλήτα της κρουαζιέρας στον ΟΛΠ όπου δένουν ολοένα και πιο σύγχρονα υπερμεγέθη πλοία αλλά και στα αποτελέσματα εξαμήνου ενός από τους μεγαλύτερους εκ των παλαιών παικτών, της Louis Cruises Plc.

Διαφυγόντα

H εθνική οικονομία έχει πολλά να κερδίσει από τον εκσυγχρονισμό της κρουαζιέρας αλλά και πολλά να χάσει εάν η Πολιτεία ολιγωρήσει. Είναι χαρακτηριστικό ότι Τα άμεσα έσοδα που προκύπτουν από τον ευρωπαϊκό κλάδο της κρουαζιέρας έφτασαν τα €15 δισ. το 2011 (από €8,5 δισ. το 2005).



Η Ιταλία συγκεντρώνει το 30% των συγκεκριμένων εσόδων, ενώ 9% αντιστοιχεί στην Ισπανία και μόλις 4% στην Ελλάδα δηλαδή έσοδα της τάξης των €600 εκατ. που αντιστοιχούν στο 0,3% του ΑΕΠ και στο 5,2% της συνολικής τουριστικής δαπάνης. Αυτά προκύπτουν από ειδική μελέτη της Εθνικής Τράπεζας η οποία ανεβάζει το δυνητικό έσοδο για την οικονομία της χώρας από την κρουαζιέρα στα 2 δισ. ευρώ εφόσον ληφθούν άμεσα μέτρα όπως για την βελτίωση των υποδομών.

Και αυτό διότι αν και ο ΟΛΠ έχει δρομολογήσει επενδύσεις της τάξης των 200 εκατ. ευρώ για επέκταση του προβλήτα της κρουαζιέρας και την προσθήκη έξι ακόμα θέσεων για πολύ μεγάλα πλοία παραμένει ένα ακριβό λιμάνι με αυξημένο κυκλοφοριακό πρόβλημα για όσους τουρίστες θέλουν να επισκεφτούν την Αθήνα. Και εδώ εστιάζεται και η κόντρα του ΟΛΠ με την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας που έχει προτείνει τη δημιουργία νέου λιμανιού κρουαζιέρας στο Δέλτα Φαλήρου.

Άρση του καμποτάζ και homeporting

Η εγχώρια βιομηχανία αγωνιά για τα υψηλά κόστη ελλιμενισμού, καυσίμων και τον ανταγωνισμό από τους ξένους. Όμως το παιχνίδι θα είναι δύσκολο. Πολιτική απόφαση είναι η προσπάθεια προσέλκυσης μεγάλων ξένων εταιριών που θα χρησιμοποιήσουν ως home ports (αφετηρία και τελικό προορισμό) ελληνικά λιμάνια. Και οι καρποί της πολιτικής αυτή -που περιέλαβε την απελευθέρωση του καμποτάζ- είναι ήδη ορατοί από τους κατάπλους των ξένων.

Συρρίκνωση στην κρουαζιέρα

Παρά ταύτα σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις τα μέχρι στιγμής στοιχεία και η αναγωγή τους σε ολόκληρο το έτος δείχνουν υποχώρηση της τάξης του 10% με 15% το 2012 στην κρουαζιέρα. Η εικόνα αυτή εφόσον επιβεβαιωθεί αποτελεί δραματική μεταβολή σε σχέση με το προηγούμενο έτος, όταν οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων είχαν σημειώσει αύξηση 35%.

Παράγοντες του κλάδου αναφέρουν πως ως ένα βαθμό η διόρθωση είναι φυσιολογική, ωστόσο άλλες πλευρές υπογραμμίζουν πως χάθηκαν ευκαιρίες, τόσο με την επιδείνωση της εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό κατά την παρατεταμένη προεκλογική περίοδο, όσο και με την καθυστέρηση στην ψήφιση του νομοσχεδίου για την άρση του καμποτάζ –που ευνοεί το home porting- οι θετικές επιπτώσεις του οποίου θα χρειαστούν χρόνο και δεν αναμένεται να εκδηλωθούν πριν το 2013. Έτσι η πίτα μικραίνει.


Του Ηλία Γ. Μπέλλου από το www.capital.gr

Σημείωση Αντίλογου: Τα ΝΕΑ κρουαζιερόπλοια ΞΕΝΩΝ ιδιοκτητών που έριξαν στο "καναβάτσο" τα ελληνικά κρουαζιερόπλοια προφανώς και δεν θα είναι γεμάτα ΕΛΛΗΝΕΣ ναυτικούς...
Η παραπάνω είδηση ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ στους Ναυτο-"ΠΑΤΕΡΕΣ" του ΠΑΜΕ που για τόσα χρόνια έκαναν το ΠΑΝ ώστε να δημιουργούν προβλήματα στις Ελληνικών συμφερόνων εταιρείες αγνοόντας ότ ΚΕΝΙ δεν υπάρχει...
Ότι ΚΕΝΟ δημιουργείται από την ΥΠΟΧΩΡΗΣΗ των προσφερομένων κλινών στα Ελληνικά κρουαζιερόπλοια το γεμίζουν τα κρουαζιερόπλοια ΞΕΝΩΝ εφοπλιστών που έχουν ΞΕΝΟΥΣ ναυτικούς σαν εργαζόμενους...
Η "Πεφωτισμένη" τακτική του ΚΚΕ έφερε και εδώ το γνωστό αποτέλεσμα που είχε φέρει και στην Ελληνική βιομηχανία τα προηγούμενα χρόνια...

Bookmark and Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλιά σας είναι πάντα ευπρόσδεκτα αρκεί:

Να μην είναι προσβλητικά , υβριστικά , ειρωνικά , άσχετα με το θέμα , η σεξουαλικού περιεχομένου.
Παρά το ότι ακόμα και τα ανώνυμα σχόλια είναι επιτρεπτά (αρκεί να μην παραβαίνουν τους παραπάνω κανόνες) καλό θα ήταν να σχολιάζετε με κάποιο nic ώστε να υπάρχει πιο προσωπική συζήτηση.

Από την Πρώτη Σεπτεμβρίου Ενεργοποιήθηκε το Moderation στα σχόλια αφού ελάχιστοι φανατικοί , προσπαθούν να κατεβάσουν το επίπεδο του Blog στο ύψος τους...

Γράφοντας σχόλιο σημαίνει την κατανόηση και την αποδοχή εκ μέρους σας των όρων.