Σάββατο 22 Μαΐου 2010

Κλείνει μία εταιρεία...

Για την απόφαση της για να αποσυρθεί από την Ελλάδα η Novo Nordisk (η δανέζικη φαρμακευτική εταιρεία) πιθανότατα θα έχετε ενημερωθεί.

Πιθανολογώ ότι δεν θα είναι η μόνη που θα αποφασίσει να εγκαταλείψει την Ελλάδα.
Καμία εταιρεία δεν μπορεί να λειτουργήσει όταν δεν έχει σταθερό περιβάλλον.
Όταν λοιπόν με νόμο σου επιβάλλεται η τιμή που θα πουλάς τα προϊόντα σου και θεωρείς ότι :

"Πρόκειται για μια άνευ προηγουμένου απαξίωση των προϊόντων μας, δεδομένου ότι οι τιμές μας στην Ελλάδα ήταν ήδη μεταξύ των χαμηλότερων στην Ευρώπη και έτσι, η Novo Nordisk Ελλάς ΕΠΕ, θα πρέπει πλέον να λειτουργεί με ζημία, γεγονός που δεν την καθιστά βιώσιμη

Φυσικό είναι να αποχωρείς...
Μου δημιουργούνται όμως οι παρακάτω απορίες:

  • Αν ήταν οι τιμές της μεταξύ των χαμηλότερων της Ευρώπης γιατί της επέβαλαν μείωση;;;
  • Δεν πιθανολόγησαν πιθανή αποχώρησή της αν αυτές οι μειώσεις την έκαναν να έχει ζημία;;;
  • Οι υπόλοιπες εταιρείες που κατασκευάζουν και πωλούν αντίστοιχα φάρμακα είναι ακριβότερες ή φθηνότερες;;;
  • Η αποχώρησή της μήπως νοθεύει τον ανταγωνισμό δημιουργώντας κάποιο μονοπώλιο/ολιγοπώλιο με αποτέλεσμα σύντομα να αυξηθούν οι τιμές;;;


Θα απαντηθούν άραγε υπεύθυνα αυτά τα ερωτήματα;;;

Κλειστά Επαγγέλματα...

Μοναδική ευκαιρία είναι η τρέχουσα συγκυρία για να γίνουν οι αλλαγές στην δομή της οικονομίας που έχει δημιουργήσει τόσες και τόσες στρεβλώσεις.

Δυστυχώς τα πρώτα δείγματα που έδωσε η κυβέρνηση με την "Απελευθέρωση" των μεταφορών δεν είναι  ικανοποιητικά.
Το όλο σκεπτικό που παρουσιάστηκε είναι καθαρά εισπρακτικό και γραφειοκρατικό σε τέτοιο σημείο που οι σημερινοί μεταφορείς ΔΕΝ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΘΗΚΑΝ !!!
Νομίζουν πως με τέτοια τερτίπια θα ξεγελάσουν τις αγορές και τους ελεγκτές της Ε.Ε και τοτ Δ.Ν.Τ...
Από την ειδησεογραφία:"Πραγματική απελευθέρωση στα φορτηγά ζητεί το ΔΝΤ  - Το ενδεχόμενο μείωσης του κόστους κτήσης άδειας Φορτηγού Δημόσιας Χρήσης εξετάζει ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δ. Ρέππας, μετά την έντονη κριτική που ασκήθηκε για απελευθέρωση του κλάδου εμπορευματικών μεταφορών μόνο «στα χαρτιά». Το σχετικό νομοσχέδιο προέβλεπε για τη χορήγηση άδειας Φορτηγού Δημόσιας Χρήσης την καταβολή εφάπαξ ποσού που κυμαινόταν από 16.000 ευρώ (για φορτηγό 3 τόνων) έως και 192.000 ευρώ για βυτία υγρών καυσίμων"
Είναι αστείο να προσπαθεί η Ελληνική γραφειοκρατία (λέγε με "Αρμόδιοι Υπηρεσιακοί Παράγοντες") να δημιουργήσει νέες "Απελευθερωμένες" δομές.