Παρασκευή 20 Αυγούστου 2010

Η Ύφεση κτυπά και την Aegean...

Δημοσιεύθηκαν τα αποτελέσματα Α' Εξαμήνου της Aegean Air.
Για πρώτη φορά γίνεται εμφανές πόσο έχει επειρεάσει η ύφεση της Ελλάδας την εταιρεία.
Αναλυτικά:
Η επιβατική κίνηση παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος με την εταιρία να μεταφέρει συνολικά 2,9 εκατομμύρια επιβάτες.
Στο δίκτυο εσωτερικού η AEGEAN μετέφερε 1,5 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας μείωση 11% σε σχέση με το 2009, ενώ στο δίκτυο εξωτερικού μεταφέρθηκαν 1,4 εκατομμύρια επιβάτες, παρουσιάζοντας ετήσια αύξηση ύψους 18%, κυρίως λόγω της προσθήκης νέων δρομολογίων από τα τέλη του 2009.
Οι πτήσεις εσωτερικού επλήγησαν λοιπόν από την ύφεση.
Και πώς να μήν πληγούν;;;
Όταν για μία πτήση Αθήνα- Θεσσαλονίκη ο επιβάτης (ΑΝ έχει προγραμματίσει προ μεγάλου διαστήματος την αγορά του εισιτηρίου) καλείται να πληρώσει μεγαλύτερο ποσό από την πτήση Αθήνα - Βερολίνο...
Εκεί όμως δραστηριοποιούνται και μερικές άλλες εταιρείες και είναι έντονος ο ανταγωνισμός.
Στην εσωτερική όμως αγορά δραστηριοποιούνται μόνο η Αegean και η O.A (οι οποίες ζητούν να έρθουν "εις γάμου κοινωνία") και το ολιγοπώλιο δουλεύει εξαιρετικά για αυτές.
ΑΤΥΠΑ έχουν συμφωνήσει και στα ωράρια (όπου βρίσκονται αντιμέτωπες) και στις τιμές αλλά και στις συχνότητες...
Αν μάλιστα εγκρίνει η Ε.Ε την συγχώνευση τότε το μονοπώλιο που θα δημιουργηθεί θα κάνει τις πτήσεις εσωτερικού είδος πολυτελείας όπως ήταν τότε που ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΤΑΝ να πετά άλλος αερομεταφορέας πλήν της Ο.Α.

Τα αποτελέσματα αυτά δείχνουν ότι το μοντέλο ανάπτυξης που είχε από την ίδρυση της μέχρι τώρα η Αegean έφτασε στο τέλος της.
Είναι βέβαιο ότι το Β' Εξάμηνο του 2010 η ύφεση όχι μόνο δεν θα εξαφανιστεί αλλά θα διευρυνθεί περισσότερο και πιθανότατα θα υπάρξει περαιτέρω μείωση στον αριθμό των επιβατών (Τουλάχιστον για του Εσωτερικού) κάτι που θα μειώσει ακόμα περισσότερο τις πληρότητες των αεροσκαφών της και από το 64,8% που ήταν κατά Μ.Ο το Α' εξάμηνο θα πάει κάτω από τον Μ.Ο του 2009...

Η εταιρεία βρίσκεται πλέον σε δύσκολο σταυροδρόμι.

Είτε θα αυξήσει το κόστος για τους επιβάτες ρισκάροντας έτσι να πετά με χαμηλές πληρότητες ,
Είτε θα ΜΕΙΩΣΕΙ το κόστος για τον επιβάτη κάνοντας τις πτήσεις ελκυστικές και από την πλευρά της τιμής στον πιθανό επιβάτη με αποτέλεσμα να αυξήσει τις πληρότητες.
Επικεντρώνομαι στις πληρότητες γιατί κάθε τύπος αεροσκάφους για κάποια συγκεκριμένη διαδρομή έχει ΕΝΑ συγκεκριμένο ποσοστό πληρότητας (εννοείται με πληρωμή εισητηρίου) που απαιτείται για να θεωρηθεί η συγκεκριμένη πτήση Break Even.
Πάνω από αυτό το ποσοστό βγάζει κέρδη , κάτω από αυτό "μπαίνει μέσα"...
Τόσο απλά.
Υπάρχουν φυσικά και άλλοι τρόποι για να βγάλει κέρδη μία εταιρεία.
Η τάση στην Αμερική είναι όλο και περισσότερες εταιρείες να εξετάζουν την επιβολή κάποιου ποσού για ΚΑΘΕ βαλίτσα που παραδίδει ο επιβάτης προς φόρτωση στο αεροπλάνο (εξαιρούνται οι χειραποσκευές ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΈΝΟΥ μεγίστου μεγέθους) αλλά και η κατάργηση ΚΑΘΕ δωρεάν παροχής εντός του αεροσκάφους.
Ακόμα και το νερό είναι με πληρωμή.
Για να προλάβω αντιρρήσεις διευκρινίζω ότι δεν αναφέρομαι σε Low Cost Carriers αλλά για αεροπορικές εταιρείες πλήρους service...
Η τάση αυτή έχει αρχίσει και εξετάζεται σοβαρά από αρκετές Ευρωπαϊκές εταιρείες (ας μην ξεχνάμε ότι ότι γίνεται στην Αμερική μετά από λίγο βρίσκει πρόσφορο έδαφος στην Ευρώπη...) και προφανώς θα εξεταστεί και από τις Ελληνικές εταιρείες...
Με λίγα λόγια : Το ρητό "Κάθε πέρυσι και καλύτερα" ισχύει και στις αερομεταφορές...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλιά σας είναι πάντα ευπρόσδεκτα αρκεί:

Να μην είναι προσβλητικά , υβριστικά , ειρωνικά , άσχετα με το θέμα , η σεξουαλικού περιεχομένου.
Παρά το ότι ακόμα και τα ανώνυμα σχόλια είναι επιτρεπτά (αρκεί να μην παραβαίνουν τους παραπάνω κανόνες) καλό θα ήταν να σχολιάζετε με κάποιο nic ώστε να υπάρχει πιο προσωπική συζήτηση.

Από την Πρώτη Σεπτεμβρίου Ενεργοποιήθηκε το Moderation στα σχόλια αφού ελάχιστοι φανατικοί , προσπαθούν να κατεβάσουν το επίπεδο του Blog στο ύψος τους...

Γράφοντας σχόλιο σημαίνει την κατανόηση και την αποδοχή εκ μέρους σας των όρων.