Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2009

Αερομαχία με Πολιτικά Αεροσκάφη...


Ίσως έχει περάσει σχετικά απαρατήρητος ο πόλεμος που έχει αρχίσει μεταξύ των δύο μεγάλων Ελληνικών αεροπορικών εταιρειών την Aegean και την Ο.Α .
H επίθεση του κ.κ. Βγενόπουλου στον κ.κ. Βασιλάκη και στην  Ντόρα Μπακογιάννη  ξεκίνησε με αφορμή την έναρξη πτήσεων από Αθήνα πρός την Κωνσταντινούπολη από την Aegean .

Μέχρι τότε στο συγκεκριμένο δρομολόγιο πετούσαν μόνο η Ο.Α και η Τ.Η.Υ (ο κρατικός αερομεταφορέας της Τουρκίας) με αρκετά "τσιμπημένες" τιμές.
Η έλευση της Aegean έριξε τις τιμές στο μισό αφού μπήκαν και νέοι παίκτες στο δρομολόγιο (από την πλευρά της Τουρκίας μπήκε και η Pegasus/Izair) με αποτέλεσμα ένα "χρυσό" δρομολόγιο να χάσει την λάμψη του.

Οι μηνύσεις που κατέθεσαν η κ. Μπακογιάννη και η MIG μπορεί να αφορούν την παραπάνω περίπτωση όμως τα αίτια είναι βαθύτερα.
Το "ζεστό" χρήμα δεν βρίσκεται στο εν λόγο δρομολόγιο , αλλά στα επιδοτούμενα δρομολόγια των άγονων γραμμών.


·        Αθήνα  -  Αστυπάλαια 
·        Αθήνα  -  Ικαρία
·        Αθήνα  -  Λέρος
·        Αθήνα  -  Μήλος
·        Θεσσαλονίκη  -  Σάμος
·        Θεσσαλονίκη  -  Χίος
·        Λήμνος  - Μυτιλήνη  -  Χίος  - Σάμος - Ρόδος
·        Ρόδος  - Καρπάθος – Κάσος – Σητεία
·        Αλεξανδρούπολη – Σητεία
·        Άκτιο – Σητεία
·        Αθήνα  -  Κύθηρα
·        Αθήνα  -  Νάξος
·        Αθήνα  -  Πάρος
·        Αθήνα  -  Κάρπαθος
·        Αθήνα  -  Σητεία
·        Αθήνα  -  Σκιάθος
·        Θεσσαλονίκη  -  Κέρκυρα
·        Ρόδος  - Κως – Λέρος – Αστυπάλαια
·        Κέρκυρα –Άκτιο – Κεφαλονιά - Ζάκυνθος
·        Αθήνα  -  Κάλυμνος
·        Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα
·        Αθήνα – Σκύρος
·        Θεσσαλονίκη – Σκύρος 
·        Ρόδος - Καστελόριζο


Μέχρι σήμερα η Ο.Α είχε την ανάθεση (και φυσικά τις επιδοτήσεις) αλλά στον νέο αυτό μειοδοτικό διαγωνισμό ενεπλάκησαν σχεδόν όλες οι Ελληνικές εταιρείες και μία από κοινοτική χώρα .
Άλλες ζητούν να αναλάβουν το σύνολο και άλλες μέρος από τα δρομολόγια.



Φυσικά είναι πολλά τα χρήματα (Περί τα 30 εκατ. Ευρώ) και η μάχη θα είναι σκληρή αφού τελικά την 18/09/2009 με το έγγραφο του Δ1/Β/36483/3062 το υπουργείο ακύρωσε τον διαγωνισμό ...

Η ακύρωση αυτή έφερε εξώδικο της Aegean προς το Υπουργείο Μεταφορών
Quote
«Με βάση το περιεχόμενο του Δελτίου σας, η λειτουργία των Κρατικών 'Ολυμπιακών Αερογραμμών' παρατάθηκε κατά δύο μήνες και οι υφιστάμενες συμβάσεις για τις άγονες γραμμές επίσης παρατείνονται κατά δύο μήνες, έως τέλος Νοεμβρίου 2009 (με δυνατότητα, ως αναφέρεται στο Δελτίο σας, παράτασης μέχρι το τέλος 2009). Ως εκ τούτου, συνάγεται ότι τόσο το έσοδο των εισιτηρίων, καθώς και η όποια κρατική ενίσχυση (η οποία κατά τo δελτία τύπου σας αναμένεται ότι θα είναι μηδενική) θα εισπράττονται από την Κρατική 'Ολυμπιακές Αερογραμμές'.

» Αντιλαμβανόμαστε από τις ανακοινώσεις της 'Olympic Air' ότι δραστηριοποιείται από 29.9.2009 και άρα ότι η ημερομηνία μεταβίβασης του υπολειπόμενου 51% της ΠΑΝΘΕΟΝ (Olympic Air) από την Κρατική ΟΑ στον Όμιλο MARFIN παραμένει ως προβλέπει η σχετική σύμβαση. Αυτό σημαίνει ότι από 1.10.2009, η 'Olympic Air' δεν θα είναι θυγατρική των 'Ολυμπιακών Αερογραμμών' και ως εκ τούτου λήγει και η ειδική 'μεταβατική περίοδος', καθώς και ότι η Κρατική ΟΑ με την πλήρως ιδιωτική 'Olympic Air' δεν πρέπει να έχουν πλέον καμία ειδική σχέση, εφόσον η Marfin θα είναι πλέον ο μοναδικός μέτοχος.

» Αναφέρετε στο από 22 Σεπτεμβρίου 2009 Δελτίο Τύπου ότι οι 'Ολυμπιακές Αερογραμμές' θα αξιοποιήσουν τον στόλο της 'Olympic Air' για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών. Προφανώς, εννοείτε μέσω κάποιας σύμβασης μίσθωσης. Δεδομένου ότι οι δύο εταιρίες δεν θα τελούν σε σχέση μητρικής-θυγατρικής και άρα σε καμία ειδική σχέση, δημιουργούνται ευλόγως τα εξής ερωτήματα:

(α) Ποιο θα είναι το αντίτιμο αυτής της μίσθωσης που θα καταβάλλεται από τις 'Ολυμπιακές Αερογραμμές' στην 'Olympic Air'; Η ερώτηση αυτή συνδέεται με την 3η παραδοχή της απόφασής σας, όπως αναφέρεται στο ως άνω Δελτίο Τύπου, ότι η 'Olympic Air' θα συμβάλει χωρίς καμία κρατική επιδότηση.

(β) Εάν υπάρξει τίμημα μίσθωσης, η Κρατική ΟΑ έχει ζητήσει προσφορά μίσθωσης για τις ίδιες υπηρεσίες από άλλους αερομεταφορείς για να διασφαλιστεί το Δημόσιο Συμφέρον, πριν προβεί σε αυτή τη σύναψη σύμβασης;

(γ) Η μίσθωση αυτή προφανώς είναι μία 'πλήρης μίσθωση' (wet lease) αεροσκαφών με πληρώματα και συντήρηση της 'Olympic Air' που παρέχονται ως σύνολο στις 'Ολυμπιακές Αερογραμμές'. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, της οποίας προΐστασθε, έχει αποκλειστεί με την συγκοινοποιούμενη και προς εσάς με αρ. πρωτ. Δ1/Β/32326/2661/21.8.2009 προς την Εταιρεία μας επιστολή της (συνημ. στο παρόν) τη χρήση αεροσκαφών με συμφωνίες πλήρους μίσθωσης (wet lease) από άλλους αερομεταφορείς, ειδικά για την παροχή Δημόσιας Υπηρεσίας στις άγονες γραμμές!

Αυτός ο περιορισμός/απαγόρευση δεν ισχύει για την Κρατική ΟΑ σε σχέση με την 'Olympic Air', η οποία δεν είναι πλέον από 29.9.2009 θυγατρική; Ισχύουν άλλοι κανόνες εδώ;

» Αντιλαμβάνεστε ότι δεν μπορούν να ισχύουν παράλληλα o περιορισμός της ανωτέρω επιστολής της ΥΠΑ και η δυνατότητα σύμβασης πλήρους μίσθωσης (wet lease) αεροσκαφών μεταξύ Κρατικής ΟΑ και 'Olympic Air' με δεδομένη την ως άνω λήξη της μεταβατικής περιόδου ειδικής σχέσης των δύο εταιριών.

» Τέλος, επισημαίνουμε ότι δεν έχετε απαντήσει στο ερώτημα του προηγούμενου από 17.9.2009 εξωδίκου μας αναφορικά με το πώς προτίθεστε να διαχειριστείτε μετά την 30η Σεπτεμβρίου 2009 τους διορισμούς και τις συχνότητες των 'Ολυμπιακών Αερογραμμών' σε χώρες εκτός EE (Διμερείς Συμβάσεις), που απελευθερώνονται, και πρέπει με τις διαδικασίες του εφαρμοζόμενου Εθνικού Κανονισμού Δ1/Β/28178/2647/19-7-2009 και ΕΚ 847/2004, να κριθεί πώς θα ανατεθούν ανάλογα με αιτήματα διορισμού Ελλήνων και κοινοτικών αερομεταφορέων, κατόπιν αξιολόγησης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.


» Κατόπιν όλων των προεκτεθέντων, σας ΚΑΛΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ να απαντήσετε στα ανωτέρω.

Αρμόδιος Δικαστικός Επιμελητής, με ρητή επιφύλαξη κάθε δικαιώματός μας, παραγγέλλεται να επιδώσει νομίμως την παρούσα προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών προς τον οποίο αυτή απευθύνεται καθώς και προς τον Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, προς τον οποίο αυτή συγκοινοποιείται, προς γνώση τους και προκειμένου να επέλθουν οι νόμιμες συνέπειες, αντιγράφοντας ολόκληρο το περιεχόμενό της στην σχετική Έκθεση Επιδόσεώς του.»
UnQuote

Τα παραπάνω δημιουργούν απορίες :
1) Γιατί η ΝΔ δεν έδωσε (αφού σύμφωνα με τον mr MIG είναι φίλα προσκείμενη με τον κ.κ. Βασιλάκη) την Ο.Α στην Aegean που προσέφερε διπλά χρήματα απ' ότι η MIG...
2) Γιατί ακύρωσε τον διαγωνισμό αναθέτοντάς προσωρινά στην Ο.Α την συνέχιση του έργου..
3) Πώς καταφέρνει η κυβέρνηση να βάλλεται και από τους δύο !!!!!!!!!!

Ειδικά το 3) απαιτεί πολύ ταλέντο.......

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλιά σας είναι πάντα ευπρόσδεκτα αρκεί:

Να μην είναι προσβλητικά , υβριστικά , ειρωνικά , άσχετα με το θέμα , η σεξουαλικού περιεχομένου.
Παρά το ότι ακόμα και τα ανώνυμα σχόλια είναι επιτρεπτά (αρκεί να μην παραβαίνουν τους παραπάνω κανόνες) καλό θα ήταν να σχολιάζετε με κάποιο nic ώστε να υπάρχει πιο προσωπική συζήτηση.

Από την Πρώτη Σεπτεμβρίου Ενεργοποιήθηκε το Moderation στα σχόλια αφού ελάχιστοι φανατικοί , προσπαθούν να κατεβάσουν το επίπεδο του Blog στο ύψος τους...

Γράφοντας σχόλιο σημαίνει την κατανόηση και την αποδοχή εκ μέρους σας των όρων.