Δευτέρα 4 Μαΐου 2015

Μήπως ζούμε σε μιά «θεό-τρελή» κοινωνία;;;

Η κυβέρνηση, ενώ βρέθηκε μπροστά σε μια «χιονοστιβάδα» προβλημάτων σε σχέση με την οικονομία και μάλιστα πιεστικών προβλημάτων που γινόταν όλο και χειρότερα λήγω της απειρίας της άλλα και της μη κατανόησης της πραγματικότητας, αποφάσισε να προωθήσει νομό με τον οποίο αποφυλακιζόταν ο Σάββας Ξηρός.
   Δηλαδή έκανε μια κίνηση για την αποφυλάκιση ενός αποδεδειγμένα τρομοκράτη και δολοφόνου, την στιγμή που δεν ήταν και κάτι που ζητούσε «ο λαός».
 Μια κίνηση που μπορεί να εξηγηθεί μόνον από ορισμένες έμμονες , ιδεολογικές αγκυλώσεις ή προσπάθεια δικαίωσης απόψεων , ορισμένων εξ αυτών που βρίσκονται σήμερα στις συγκεκριμένες θέσεις.
   Γιατί δεν νομίζω να πιστεύει κάνεις, ούτε ο ίδιος ο κ Παρασκευόπουλος υπουργός δικαιοσύνης που προώθησε με επιμονή και παρά τις αντιδράσεις ακόμα και συναδέλφων του (πχ Πανούσης), ότι η συγκεκριμένη ενεργεία ήταν είτε  επιβεβλημένη και επείγουσα, είτε «λαϊκό αίτημα»

Πιστωτικό γεγονός, capital controls και καταθέσεις...

Η ερχόμενη Τετάρτη, 6 Μαΐου, είναι κρίσιμη ημέρα. Συνεδριάζει η διοίκηση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας με κεντρικό θέμα στην ατζέντα την Ελλάδα. Οι αποφάσεις που θα ληφθούν (ίσως δεν ανακοινωθούν αμέσως αλλά έπειτα από λίγα 24ωρα) εκτιμάται ότι θα είναι πολύ σημαντικές για την πορεία της χώρας, τη ζωή του ελληνικού λαού. Δύο τα ενδεχόμενα:

(α) Αν υπάρξει βεβαιότητα για συμφωνία με τους εταίρους, η ΕΚΤ εκτιμά ότι μειώνεται το ρίσκο των ελληνικών τραπεζών και θα τους επιτρέψει να αγοράσουν επιπλέον των 10 δισ. έντοκα γραμμάτια του Δημοσίου, εντός του ορίου των 15 δισ. ευρώ.

(β) Αν, αντιθέτως, υπάρξει βεβαιότητα για ρήξη, η ΕΚΤ θα αυξήσει το «κούρεμα» που επιβάλλει στις εγγυήσεις (τις οποίες δίνουν οι ελληνικές τράπεζες για να παίρνουν έκτακτη χρηματοδότηση μέσω ELA) από το 23% που είναι σήμερα, σε 44% ή 65% ή 80%. Αυτά είναι τα τρία σενάρια στο τραπέζι.

Επιδιώκουν εσωτερική χρεοκοπία και άλλη κυβέρνηση…


Κάθε μέρα που περνά αποκαλύπτονται όλο και περισσότερο σχέδια, προθέσεις και αδυναμίες όλων των πλευρών που εμπλέκονται στην ελληνική κρίση. 

Στα σχέδια των ευρωπαίων διαφαίνονται οι προθέσεις διατήρησης της Ελλάδας στην Ευρωζώνη αλλά με τους όρους της Ευρώπης και κυρίως με την παραδειγματική υποστολή των ευρωσκεπτικιστικών ενστάσεων και δημαγωγιών. 

Από την ελληνική πλευρά υπάρχει σύγχυση. Το 70-80% της κοινής γνώμης θέλει την παραμονή πάση θυσία στο Ευρώ, αλλά με σκληρή διαπραγμάτευση σε ό,τι αφορά τη διατήρηση των πελατειακών προνομίων. 

Εντός της κυβέρνησης οι διαχωριστικές γραμμές γίνονται όλο και περισσότερο εμφανείς με το ενδεχόμενο της ρήξης να είναι πλέον ορατό. 

Grexeconomics...

Οι μελετητές της παγκόσμιας οικονομικής ιστορίας που θα ασχοληθούν  με την Ελληνική περίπτωση στο μέλλον,  θα πρέπει να αναζητήσουν και τη συνδρομή άλλων επιστημόνων, προκειμένου να ερμηνεύσουν τα όσα συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα στη χώρα.
Θα πρέπει να επιστρατεύσουν ψυχολόγους, κοινωνιολόγους και πολιτικούς αναλυτές αφού  με οικονομικούς όρους, η παρούσα συγκυρία θα είναι ανεξήγητη.

Η οικονομική πολιτική- αν βέβαια μπορεί κάποιος να μιλήσει για συγκεκριμένη πολιτική, είναι στο σύνολο της εκτός τόπου και χρόνου.

Το πλήθος των δηλώσεων και η πανσπερμία των απόψεων όσων  ακούγονται και γράφονται αυτήν την περίοδο, είναι αδύνατον να συνθέσουν τα μέρη του  πάζλ μιας συγκεκριμένης εικόνας.

Όταν λέμε ΛΑΘΡΟ(κάτι)...

1. Όταν κάποιος επιβιβάζεται κάπου χωρίς εισιτήριο λέγεται λαθρεπιβάτης. Δεν είναι λαθραίος άνθρωπος ως ύπαρξη. Απλώς επιβιβάζεται κάπου χωρίς εισιτήριο. Κατανοητόν;
2. Όταν κάποιος κυνηγάει παράνομα λέγεται λαθροθήρας. Δεν είναι λαθραίος άνθρωπος ως ύπαρξη. Απλώς κυνηγάει παράνομα. Κατανοητόν;
3. Όταν κάποιος εμπορεύεται παράνομα λέγεται λαθρέμπορος. Δεν είναι λαθραίος άνθρωπος ως ύπαρξη. Απλώς εμπορεύεται παράνομα. Κατανοητόν;
4. Όταν κάποιος διαβάζει στο λεωφορείο την εφημερίδα ή το βιβλίο του διπλανού του λέγεται λαθραναγνώστης. Δεν είναι λαθραίος άνθρωπος ως ύπαρξη. Απλώς διαβάζει ένα έντυπο του διπλανού του. Κατανοητόν;
5. Όταν κάποιος μπαίνει σε μία χώρα παράνομα λέγεται λαθρομετανάστης. Δεν είναι λαθραίος άνθρωπος ως ύπαρξη. Απλώς μπαίνει σε μία χώρα παράνομα. Κατανοητόν;