Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2014

Η επόμενη μέρα: Μεταρρυθμιστικό άλμα στο αύριο!

Αντώνης Σαμαράς: «Το τρίτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς,
για πρώτη φορά ύστερα από 24 τρίμηνα, η οικονομία κινήθηκε ανοδικά.
Με 1,7%, δηλαδή πολύ περισσότερο απ’ ό,τι προέβλεπαν
 και οι πιο αισιόδοξοι μέχρι χθες».
Για πολλά χρόνια, στην Ελλάδα υπήρχε το εξής παράδοξο: Η μεταρρύθμιση, ως λέξη, ήταν πολύ συνηθισμένη. Αλλά, ως έννοια, ήταν περίπου «απαγορευμένη»! Ολοι μιλούσαν για «απαραίτητες μεταρρυθμίσεις». Αλλά λίγοι τις τολμούσαν. Κι ακόμα λιγότεροι τις πίστευαν...

Στο μεταξύ, όπου γύριζες να κοιτάξεις έβλεπες ότι η χώρα είχε ανάγκη από μεταρρυθμίσεις παντού! Οποιος έβγαινε στο εξωτερικό, το διαπίστωνε με τον πιο οδυνηρό τρόπο: Η Ελλάδα είχε μείνει πολύ πίσω σε σύγκριση με όλες τις άλλες σύγχρονες χώρες...

Η κρίση των τελευταίων ετών, η απειλή χρεοκοπίας και ο κίνδυνος εξόδου από την Ευρωζώνη, έθεσαν το πρόβλημα της ελληνικής υστέρησης με τον πιο άμεσο και δραματικό τρόπο. Εθεσαν το δίλημμα: αν η Ελλάδα θα τολμούσε όσα δεν τόλμησε ώς τώρα, ή θα κατέρρεε με τρόπο που δεν έχει καταρρεύσει ποτέ χώρα σε περίοδο ειρήνης...

Την ώρα που στην Ελλάδα οι "νεολαίοι" κοιτούν μόνο το παρελθόν ζώντας με ανούσιες "γιορτές"...

Σε πλήρη απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα ως το 2050 σχεδιάζει το μέλλον της η Δανία!!!

Η Δανία επιδιώκει να εφαρμόσει την πιο φιλόδοξη πολιτική κόντρα στην κλιματική αλλαγή, σκοπεύοντας να σταματήσει παντελώς τη χρήση ορυκτών καυσίμων, όχι μόνο στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας όπως ευελπιστούν άλλες χώρες, αλλά και στον τομέα των μεταφορών.
Η σκανδιναβική χώρα αποτελεί πρωτοπόρο της αιολικής ενέργειας και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας έχουν ήδη μερίδιο 40 τοις εκατό στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, με στόχο το 50 τοις εκατό ως το 2020. Η εντατικοποίηση της εφαρμογής αυτής της φιλόδοξης πολιτικής τυγχάνει σχεδόν ολικής αποδοχής, όπως και στη γειτονική Γερμανία, στην οποία οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αναμένεται να φτάσουν μερίδιο 30 τοις εκατό φέτος.

Εισαγωγές - εξαγωγές, σημειώσατε ένα...

Θα ήταν καλά τα νέα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για τα 9.158 αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στους ελληνικούς δρόμους τον φετινό Οκτώβριο έναντι 6.850 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2013.

Η αύξηση 33,7% τον περασμένο μήνα -αν υπολογιστεί μάλιστα σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2013 που είχε παρουσιάσει μείωση 19,0%- δείχνει ότι άρχισαν να πέφτουν λεφτά στην αγορά και -φευ!- να δημιουργείται επιπλέον κίνηση στους δρόμους. Ας είναι. Λίγο τα επιπλέον χρήματα από τον τουρισμό, λίγο η αισιοδοξία περί success story, οι Ελληνες άρχισαν πάλι να ανοίγονται μετά το ισχυρό σοκ της -κατ’ ουσίαν- χρεοκοπίας. Ή έστω ανοίγονται κάποιοι από αυτούς: δεν είναι μόνο τα 6.500 νέα Toyota που κυκλοφορούν, ούτε τα 5.200 Nissan. Πρωτοκυκλοφορούν επίσης στους ελληνικούς δρόμους 46 νέα Lexus, μία Maserati, μία Bentley κ.ά.

Τρικυμία στο ποτήρι...

Εδώ και μήνες η καθημερινότητα των πολιτών επιβαρύνεται από πλήθος υποχρεώσεων, φορολογικών και άλλων, η διεκπεραίωση των οποίων τελεί υπό διαρκή ασάφεια και αίρεση.

Πρώτα ήταν τα λάθη υπολογισμού του ΕΝΦΙΑ. Ακολούθησαν στη συνέχεια οι εξαιρέσεις και η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του. Και μετά ήλθε νέα σύγχυση για τον αριθμό των δόσεων.

Συμπεριλαμβάνεται ο ΕΝΦΙΑ στο γενικότερο πλαίσιο ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών σε 100 δόσεις ή όχι;

Κατέληξε το παραπάνω ερώτημα να αναδειχθεί σε σύγχρονο ελληνικό Γόρδιο Δεσμό, παρασύροντας, την πολιτική, τα Μέσα, την κοινωνία ολόκληρη σε μείζονα αντιπαράθεση.