Τετάρτη 7 Ιουλίου 2010

You can't teach an old dog new tricks... (Αγγλικά για να το καταλάβει αυτός που πρέπει...)

To ΠΑΣΟΚ δεν πρόκειται να αλλάξει ΠΟΤΕ.
Είναι γραμμένο στο DNA του.
Το μόνο που το ενδιαφέρει είναι η πελατεία του...
Χωρίζει τους Έλληνες σε Πατρίκιους και Πληβείους...

Δεν φτάνει που αφήνουν τα "Ευγενή ταμεία" απείραχτα (Δεν είναι όλα τα δάκτυλα ίσα...) συνεχίζει τις διακρίσεις μεταξύ των Ελλήνων εργαζομένων .


Ο πίνακας αυτός παρουσιάζει το ποσό που πρέπει να πληρώσει κάποιος για να αναγνωρίσει σαν συντάξιμο χρόνο την (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ...) στρατιωτική του Θητεία...


Πέραν της αδικίας που υφίσταται όποιος πηγαίνει στον στρατό (ενώ τα λαμόγια εφευρίσκουν χιλιάδες ψεύτικες ασθένειες και βίτσια για να απαλλαγούν ...) αφού χάνει (το ξανατονίζω...) ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ συντάξιμο  χρόνο από την ζωή του , αναγκάζεται εκ των ΥΣΤΕΡΩΝ να πληρώσει μετρητά αυτόν που ΤΟΝ ΣΤΕΛΝΕΙ στον στρατό (!!! )για να του ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΘΕΙ ο χρόνος αυτός!!!
Και μετά από αυτή την συμπεριφορά περιμένει αυτό το κράτος να το σεβαστεί ο πολίτης...
Το πιο εκνευριστικό όμως είναι η διαφοροποίηση που κάνει το ΠΑΣΟΚ μεταξύ

Ποιους Ακούει η Κυβέρνηση;


Στο ξεκίνημα της κυβερνητικής της θητείας η σημερινή κυβέρνηση του κ. Γ. Παπανδρέου εμφάνισε μια ομάδα ξένων ειδικών συμβούλων που θεωρητικά θα συνέβαλαν στην διαμόρφωση της πολιτικής της. Με βάση την μέχρι τώρα συμπεριφορά της είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς ποιούς ακριβυώς από αυτούς συμβουλεύεται και ποιους ακούει. Δεν είναι δυνατόν καθηγητές κύρους να μην επισημαίνουν τους σοβαρούς κινδύνους που προκαλούνται από την αδράνεια στην μείωση του δημόσιου τομέα η στην αύξηση των φόρων σε μια οικονομία στερημένη πόρων και με ελάχιστη καταναλωτική δύναμη.
Εξ ίσου αδιανόητο είναι να γίνεται αδιαμαρτύρητα αποδεκτή μια αντίληψη που επιμένει στην καταπολέμηση της λεγόμενης φοροδιαφυγής δίχως να απασχολείται με την αδυναμία του κράτους να προσφέρει έστω και τα στοιχειώδη στον πολίτη για την κάλυψη των αναγκών του. Πως είναι δυνατό επίσης άτομα με διεθνή αναγνώριση να μην επισημαίνουν πως είναι αδιανόητο μά χώρα να επιζητεί την ανάπτυξη με την μεγαλύτερη, αναποτελεσματικότερη και πιο διεφθαρμένη δημόσια διοίκηση σχεδόν στην υφήλιο. Πως είναι δυνατόν δίχως χαμηλούς φόρους κι ένα σταθερό φορολογικό πλαίσιο να επιζητά κανείς επενδύσεις για να ξεφύγει η χώρα από το τέλμα.
Αν εξαιρέσει μάλιστα κανείς τον Τζόσεφ Στίγκλιτζ, που επιμένει να υποστηρίζει την επεκτατική δημοσιονομική πολιτική του Προέδρου Ομπάμα, είναι αμφίβολο αν υπάρχει άλλος διεθνούς κύρους σύμβουλος της κυβέρνησης που να πιστεύει πως δημόσιες δαπάνες που μεγαλώνουν το χρέος και παρεμβάσεις στην οικονομία και στην λειτουργία των αγορών έχουν την παραμικρή πιθανότητα να αποφέρουν τα όποια θετικά αποτελέσματα. Στις ΗΠΑ η ανεργία δεν έχει μειωθεί ούτε στο ελάχιστο ενώ οι παρεμβάσεις έχουν μειώσει την διάθεση για επιχειρηματικό ρίσκο και ενεργητικές πρωτοβουλίες στις αγορές. Γι’ αυτό στις εκλογές του Νοεμβρίου περιμένουν όλοι πως είναι πιθανό να χάσει ο Πρόεδρος την Γερουσία ενώ θεωρείται σίγουρη η απώλεια της Βουλής των Αντιπροσώπων.

Όλη η Παρουσίαση του Αντώνη Σαμαρά ...

Την παρουσίαση (PDF) μπορείτε να κατεβάσετε από ΕΔΩ

Ομιλία του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Αντώνη Σαμαρά Στην Παρουσίαση του Οικονομικού Σχεδίου της Ν.Δ. «Στρατηγική Ελπίδας για την Έξοδο από την κρίση»

Κυρίες και κύριοι,


Η Νέα Δημοκρατία παίρνει σήμερα μια κορυφαία πολιτική πρωτοβουλία:
Παρουσιάζει το δικό της Σχέδιο για την έξοδο της Ελλάδας από την οικονομική κρίση.
--Όπως κάθε Σχέδιο, στηρίζεται σε επισημάνσεις, προτεραιότητες, συγκεκριμένες προτάσεις, άξονες κυβερνητικών δράσεων και δεσμεύσεις.
--Όπως κάθε Οικονομικό Σχέδιο στηρίζεται σε στοιχεία και τεκμηρίωση.
--Όπως κάθε ρεαλιστικό Σχέδιο, έχει ποσοτικά στοιχεία, δηλαδή οι εναλλακτικές προτάσεις είναι ποσοτικοποιημένες.
-- Κι όπως κάθε Πολιτικός Σχεδιασμός, υπάρχει και χρονικός ορίζοντας. Που αντιπαρατίθεται και συγκρίνεται με τον χρονικό ορίζοντα του υπάρχοντος κυβερνητικού σχεδιασμού, όπως απορρέει από το υφιστάμενο Πρόγραμμα Σταθερότητας και από το Μνημόνιο.
Ταυτόχρονα – και αναπόφευκτα – συνοψίζουμε και τις μέχρι τώρα θέσεις μας όπως διατυπώθηκαν από τον περασμένο Δεκέμβριο, στη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό, μέχρι και σήμερα.
Θα δείξουμε, ότι οι θέσεις αυτές προσπαθούσαν να αποτρέψουν τα χειρότερα και ταυτόχρονα υπονοούσαν ένα εναλλακτικό δρόμο για έξοδο από την κρίση.
Θα δείξουμε, επίσης, ότι οι θέσεις που διατυπώσαμε ως τώρα, υπονοούσαν εξ αρχής έναν άλλο δρόμο, που τώρα τον παρουσιάζουμε με πιο ολοκληρωμένο τρόπο.
Δεν βαδίζαμε «βλέποντας και κάνοντας». Ξέραμε που οδηγούνται τα πράγματα και προσπαθούσαμε να αποφύγουμε τα χειρότερα.
Δεν βαδίζαμε το συνηθισμένο αντιπολιτευτικό δρόμο, στον οποίο «διέπρεψε» το ΠΑΣΟΚ: να λέμε «όχι σε όλα» και να πλειοδοτούμε σε «φιλολαϊκά μέτρα».
Όπως θα δείτε, από την πρώτη φορά που μίλησα ως εκλεγμένος Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας μέχρι και σήμερα, οι προτάσεις της Νέας Δημοκρατίας στην ίδια κατεύθυνση οδηγούσαν.
Είτε «βάζαμε πλάτη» στα δύσκολα όταν η χώρα αγωνιζόταν να αποφύγει την πτώχευση, είτε λέγαμε το μεγάλο ΟΧΙ στο αδιέξοδο της ύφεσης όπου οδηγεί το Μνημόνιο, στην ίδια κατεύθυνση βαδίζαμε. Και την κατεύθυνση αυτή θα έχετε την ευκαιρία να δείτε και να την κρίνετε με αυτή την παρουσίαση.
Σήμερα θα δείξουμε ότι αυτή η κατεύθυνση αποτελεί εναλλακτική λύση για την Οικονομία.
Δεν είναι δρόμος χωρίς θυσίες. Είναι δρόμος με λιγότερες θυσίες που, όμως, πιάνουν τόπο. Θυσίες που μπορεί να τις αντέξει η Οικονομία και η Κοινωνία. Θυσίες που οδηγούν σύντομα σε Ανάπτυξη. Που είναι και ο μόνος υγιής τρόπος για να ξεπεράσουμε την κρίση.
Τώρα μπορούμε να εξηγήσουμε ότι απαραίτητη προϋπόθεση για να υπάρξει εναλλακτική λύση, είναι να βγούμε από τον αναγκαστικό μονόδρομο του Μνημονίου. Να απαλλαγούμε από τις δεσμεύσεις του. Ως τότε, θα τηρήσουμε τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει η χώρα.
* Αλλά δεν θα μπορέσουμε να βγούμε από την κρίση, αν δεν μπούμε στο δρόμο της Ανάπτυξης.
* Και δεν θα μπορέσουμε να μπούμε στο δρόμο της Ανάπτυξης, αν δεν ανακτήσουμε τη χαμένη Ανταγωνιστικότητα της Ελληνικής Οικονομίας.
* Και δεν θα μπορέσουμε να ανακτήσουμε την Ανταγωνιστικότητα της Οικονομίας μας, αν δεν προχωρήσουμε σε δραστικές αλλαγές, όπως η μείωση των φόρων σε όλες τις κατηγορίες, πράγμα που δεν μπορεί να συμβεί αυτή τη στιγμή γιατί το απαγορεύει το Μνημόνιο.
Στόχος μας, λοιπόν, να απαλλαγούμε από τις δεσμεύσεις του Μνημονίου, μιαν ώρα αρχύτερα.
Κι αξίζει εδώ να σας προϊδεάσω για δύο θεμελιώδεις θέσεις μας, οι οποίες θα τεκμηριωθούν πλήρως:
* Πρώτον, ότι η κατεύθυνση που έχει συμφωνήσει η χώρα σήμερα δεν μας βγάζει από το πρόβλημα, μας βυθίζει ακόμα πιο βαθιά μέσα από υπερχρέωση και βαθιά ύφεση.
* Και δεύτερον, ότι η κατεύθυνση την οποία προτείνει το δικό μας Σχέδιο, αντιμετωπίζει και το έλλειμμα και το χρέος και την ανάπτυξη. Μόνον η αντιμετώπιση και των τριών θα μας βγάλει από την κρίση.
Θα έχετε την ευκαιρία να δείτε και τη σύγκριση αυτού το Σχεδιασμού από την πλευρά μας, με τον υπάρχοντα σχεδιασμό του Μνημονίου.
Δηλαδή θα δείτε καθαρά τους δύο δρόμους. Και θα αντιληφθείτε ποιος από τους δύο δίνει λύση στο πρόβλημα της χώρας.
Εμπλουτίζουμε αυτή την παρουσίαση όχι απλώς με στοιχεία, αλλά και με οπτικό υλικό.
Έτσι, για πρώτη φορά γίνονται από κόμμα της Αντιπολίτευσης τρία πράγματα:
-- Κατάθεση ολοκληρωμένης πρότασης οικονομικού σχεδιασμού.
-- Ποσοτικοποιημένη στα βασικά στοιχεία της, αλλά και σε αρκετές λεπτομέρειές της, τόσο στις βασικές προτάσεις της, όσο και στην κριτική της, και
-- Οπτικοποιημένη, για να είναι πιο σαφής η συνολική εικόνα και η συνολική πορεία, ακόμα και για όσους δεν είναι σε θέση να παρακολουθήσουν τα τεχνικά επιχειρήματα στις λεπτομέρειές τους.
Μια τέτοια προσπάθεια, που όπως θα αντιληφθείτε δεν έχει προηγούμενο στην Ελλάδα, πρέπει να υπερπηδήσει δύο σημαντικά εμπόδια:
-- Πρώτον, αν είναι υπερβολικά τεχνική, θα γίνει δυσνόητη στο ευρύ κοινό. Κι αν δεν έχει επαρκή τεχνική θεμελίωση, δεν θα είναι πειστική.
Εμείς διαλέξαμε να συνθέσουμε την τεχνική επάρκεια με την εκλαΐκευση. Κι αυτό, ήταν σχεδόν το ίδιο δύσκολο με αυτή καθ’ αυτή τη συγκρότηση της πρότασης…
-- Δεύτερον, αν είναι ποσοτικοποιημένη κινδυνεύει να γίνει πολύ παρακινδυνευμένη. Κάθε ποσοτική αναφορά σε οικονομικό σχεδιασμό, αφορά υποθέσεις για το μέλλον. Κι αυτό εμπεριέχει πάντα ρίσκο…
Από την άλλη πλευρά, χωρίς ποσοτικά στοιχεία θα κινδυνεύαμε να κατηγορηθούμε για «γενικολογία». Κι αυτό θα μείωνε την πειστικότητα του Σχεδίου.
Επιλέξαμε, λοιπόν, να υιοθετήσουμε τις πιο μετριοπαθείς υποθέσεις εργασίας. Κι αυτό ισχύει κατά μείζονα λόγο στους ποσοτικούς υπολογισμούς μας για το μέλλον. Τόσο των δικών μας προτάσεων, όσο και εκείνων της Κυβέρνησης και του Μνημονίου.
Έτσι χρειάστηκε να ανατρέξουμε σε αρκετή βιβλιογραφία και να συγκρίνουμε ή να τροποποιήσουμε δικούς μας υπολογισμούς, ώστε να συμφωνούν με υπολογισμούς άλλων ερευνητών ή ερευνητικών κέντρων. Να μειώσουμε, δηλαδή, στο ελάχιστο κάθε περιθώριο αυθαιρεσίας.
Έτσι, όλα τα επιμέρους στοιχεία έχουν ελεγχθεί με περισσότερους από έναν τρόπους, και σε περισσότερες από μια κατευθύνσεις.
Μερικά από τα βασικά στοιχεία τεκμηρίωσης θα τα πούμε, αλλά τα περισσότερα θα τα πάρετε στο υλικό που σας δίνουμε.
Σήμερα θέλουμε να δείτε τη συνολική εικόνα στις βασικές της γραμμές.
Θα έχετε το χρόνο να μελετήσετε τις λεπτομέρειες, αν θέλετε.
Όπως θα διαπιστώσετε, έχει γίνει πολύ δουλειά από πολλούς συνεργάτες μας.
Όπως θα αντιληφθείτε, αυτό που σήμερα προτείνουμε διαπερνά σαν κόκκινη γραμμή όσα μέχρι σήμερα έχουμε πει – και σαν κριτική και σαν θετικές προτάσεις.
Όπως θα δείξω, αυτή η ενιαία κατεύθυνση οδηγεί και σε πραγματικό Σχέδιο διεξόδου από την κρίση.
Μ’ άλλα λόγια, θα απαντήσω σε ένα εύλογο ερώτημα που είναι και το υπέρτατο ερώτημα ευθύνης:
-- Τι θα κάναμε εμείς σήμερα ως κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της κρίσης.
Κι από την απάντηση στο ερώτημα αυτό προκύπτει αν υπάρχει διαφορετικός δρόμος. Κι αν αυτός ο δρόμος είναι εφικτός.
(διαφάνεια 3 – Περιεχόμενα): Εδώ, λοιπόν, βλέπετε τα περιεχόμενα της παρουσίασης.
Και περνάμε στο πρώτο μέρος: «Η Περίοδος Διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ» (διαφάνεια 4 κι αμέσως διαφάνεια 5)
(διαφάνεια 5):
• Η Κυβέρνηση «φούσκωσε» το δημοσιονομικό έλλειμμα της χώρας για το 2009 στο 13,6% .
• Ματαίωσε «ώριμες» δημόσιες εισπράξεις του 2009, μετέφερε εισπράξεις του 2009 στο 2010, μετέθεσε πληρωμές του 2010 στο 2009.
• Το έλλειμμα διογκώθηκε το 4ο τρίμηνο, ενώ την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου έτρεχε με ετήσιο ρυθμό περί το 10% του ΑΕΠ.
Αυτό, βέβαια, θα ίσχυε, αν υλοποιούνταν τα μέτρα που είχαν εξαγγελθεί από τα τέλη Ιουνίου του 2009, που όμως ματαιώθηκαν από τη νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ μόλις ανέλαβε.
Να σημειωθεί, εδώ, ότι στους υπολογισμούς της «δημοσιονομικής λογιστικής» ήμασταν ιδιαίτερα επιεικείς. Δεν λάβαμε υπ’ όψιν το σύνολο των νέων δαπανών που εγγράφηκαν στην Προϋπολογισμό ή το σύνολο της κατάργησης προσδοκώμενων πόρων.
Ακόμα και με τις πιο μετριοπαθείς εκτιμήσεις, ωστόσο, η δημιουργική λογιστική της κυβέρνησης προκάλεσε μια τεχνητή αύξηση του ελλείμματος του 2009 κατά 3,7 μονάδες του ΑΕΠ (8,8 δισεκατομμύρια ευρώ)! Συνεπώς, το έλλειμμα στο τέλος του έτους θα είχε διαμορφωθεί στο 9,9%.
στην επόμενη διαφάνεια (6)
βλέπετε πως διατάσσονται όλες οι ευρωπαϊκές χώρες ανάλογα με το συνδυασμό ελλείμματος και χρέους. Στον οριζόντιο άξονα είναι το χρέος και στον κάθετο το έλλειμμα.
Βλέπετε που θα ήταν η Ελλάδα, αν δεν είχε γίνει αυτό το «τεχνητό φούσκωμα» του τελευταίου τριμήνου. Και το βελάκι δείχνει πως μετακινήθηκε προς τα πάνω και δεξιά, με τα στοιχεία που δημιούργησε η νέα κυβέρνηση, φουσκώνοντας το έλλειμμα και συμπαρασύροντας ελαφρά, κατά 3,5 επί πλέον μονάδες, και το χρέος.
Όσο μετακινείται μια χώρα προς τα πάνω και δεξιά του Πίνακα αυτού, τόσο επιδεινώνεται η θέση της κι είναι εύκολο να στοχοποιηθεί από τις διεθνείς αγορές.
Με άλλα λόγια το «φούσκωμα» του ελλείμματος (οριακά και του χρέους) έθεσε την Ελλάδα σε «απόσταση βολής» για τους κερδοσκόπους.
Πράγμα που συνέβη λίγο αργότερα…
Στις επόμενες τρείς σελίδες συγκεφαλαιώνονται όλα τα απανωτά και συσσωρευμένα σφάλματα που μετέτρεψαν την κρίση χρέους και σε κρίση δανεισμού.
(Διαφάνεια 7)
Η κυβέρνηση:
• Παρουσίασε έλλειψη προετοιμασίας και σοβαρού επιχειρησιακού σχεδίου για την αντιμετώπιση της κρίσης.
• Υποτίμησε τις προειδοποιήσεις Ελλήνων και ξένων για την κατάσταση της Ελληνικής Οικονομίας.
• Αναφέρονταν απαξιωτικά για τη χώρα, το κύρος και την αξιοπιστία της , υπονομεύοντας τη δανειοληπτική της ικανότητα.
• Υπέπεσε σε αντιφάσεις και παλινωδίες , δείγμα έλλειψης πολιτικής αξιοπιστίας.
• Κατέθεσε προγραμματικές δηλώσεις που αντί για περικοπές περιείχαν παροχές , αφού η Κυβέρνηση έμενε ακόμα προσκολλημένη στο δόγμα «λεφτά υπάρχουν».
• Προχώρησε στην ψήφιση Προϋπολογισμού που ήταν κατώτερος των περιστάσεων.
(Διαφάνεια 8) Ακόμα,
• Καθυστέρησε στη στελέχωση του Κρατικού μηχανισμού και παρέλυσε τον εισπρακτικό μηχανισμό του Δημοσίου.
Για να έχετε μια εικόνα αυτής της παράλυσης:
• Η υστέρηση εσόδων ήταν 3,2% το πρώτο 9μην

Εκτός από την κριτική έδωσε και προτάσεις...

Που μπορούν να δώσουν πάλι μία ελπίδα στον Ελληνικό λαό για το μέλλον...

Που μπορούν να αλλάξουν στο συναίσθημα της μιζέριας που έχει καταφέρει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ  να έχουν νιώθουν όλοι οι σκεπτόμενοι πολίτες ...

Διακινδυνεύω την πρόβλεψη ότι πρίν καλά καλά τελειώσει την παρουσίαση του ο κ. Σαμαράς , τα φερέφωνα της κυβέρνησης μέσω των ΜΜΕ και των κομματικών blogs θα μηδενίσουν ΟΛΕΣ τις προτάσεις χωρίς κάν να τις   έχουν διαβάζει (πόσο μάλλον μελετήσει) στο χαρτί  .

Εκθέτει την κυβέρνηση για τις πράξεις της με στοιχεία αυτή την ώρα ο Σαμαράς...

Στην αναμενόμενη συνέντευξη τύπου για την οικονομία που δίνεται αυτή την στιγμή ο αρχηγός της Ν.Δ κ. Σαμαράς βομβαρδίζει την κυβέρνηση για τα λάθη της.

Το σύνολο της συνέντευξης  θα δημοσιευθεί αργότερα σήμερα στο blog.

Αναβάθμισε την Παιδεία !!!

Μπράβο στην κυβέρνηση και ιδίως στο Υπ. Παιδείας !!!
Κατάφερε ότι καμία άλλη Ευρωπαική χώρα !!!
Γράφοντας ΜΟΝΟ  το όνομά σου στην κόλα να μπαίνεις σε ΑΕΙ η ΤΕΙ !!!
Άσε τους κουτόφραγκους στο εξωτερικό που στα πανεπιστήμιά τους έχουν βάσεις που υπερβαίνουν το 50% του Maximum.
Τί ξέρουν εξάλλου αυτοί;;;
Αυτοί "Καταδέχονται" ακόμα και να αξιολογούνται (!!!) τα πανεπιστήμιά τους , ενώ πολλά από αυτά συνδέονται (Το απόλυτο του εξευτελισμού...)με την ΠΑΡΑΓΩΓΗ !!!

ΣΙΓΟΥΡΑ εμείς ξέρουμε καλύτερα.

e-Επιλογές της 06/07/2010