Με τις αλλαγές που συντελούνται παντού , θετικό είναι ότι ανοίγουν τα στόματα και γκρεμίζονται τα φράγματα του "Politically Correct ".
Ήρθε η ώρα να ανοίξει το στόμα του και ο ΣΕΒ και να πει τα πράγματα ώς έχουν.
Έκανε σκληρή κριτική ο πρόεδρος του ΣΕΒ στην γενική συνέλευση του συνδέσμου κατά : «μικρής μειοψηφίας του πολιτικού συστήματος» που, επιχειρεί να χειραγωγήσει το λαϊκό θυμικό, προσφεύγοντας σε ακραίες κραυγές και εκδηλώσεις.
«Η ανεδαφική εξαλλοσύνη των κομμάτων αυτών, ο αναχρονιστικός χαρακτήρας της "επανάστασής" τους, η τυφλή βία που υποθάλπουν, τα εκθέτει, τα απομονώνει και εν τέλει θα τα περιθωριοποιήσει στην κοινή γνώμη. Θα έχουν απώλειες αντί για τα οφέλη που προσδοκούν»...
Τρίτη 11 Μαΐου 2010
«Γραφειοκρατίτιδα» και ανικανότητα...
Tου Στεφανου Μανου*
Σύμφωνα με το παράρτημα ΙV της συμφωνίας με την Ε. Ε. /ΔΝΤ, η κυβέρνηση ανέλαβε «να αλλάξει τη νομοθεσία σε σημαντικούς τομείς υπηρεσιών. Η νέα νομοθεσία θα πρέπει να διευκολύνει την ίδρυση υπηρεσιών, μειώνοντας σημαντικά απαιτήσεις σχετιζόμενες με ποσοτικούς περιορισμούς, νομικές απαιτήσεις, μετοχικές απαιτήσεις, κατώτερες ή ανώτερες αμοιβές και περιορισμούς σε πολυτομεακές δραστηριότητες».
Τα παραπάνω συμφώνησε η κυβέρνηση με την Ε. Ε. /ΔΝΤ και κύρωσε η Βουλή στις 6 Μαΐου.
Προσυπογράφω τις κατευθύνσεις που συμφωνήθηκαν, διότι η διευκόλυνση της ίδρυσης νέων υπηρεσιών και επιχειρήσεων είναι το Α και το Ω της ανάπτυξης του ανταγωνισμού που οδηγεί στην πρόοδο και τη δημιουργία πλούτου.
Είναι ενδιαφέρον πώς ερμηνεύει αυτές τις -συμφωνημένες και ήδη νομοθετημένες- σωστές κατευθύνσεις το υπουργείο Μεταφορών (νυν Υποδομών). Το νομοσχέδιο για την «απελευθέρωση» των μεταφορών που βρίσκεται σε διαβούλευση προβλέπει τις ακόλουθες απαιτήσεις για την κυκλοφορία ενός πολύ μικρού φορτηγού Δ. Χ. 3 τόνων: Σύσταση Α. Ε. ή ΕΠΕ με μετόχους/εταίρους που παρέχουν εχέγγυα αξιοπιστίας και «κατάλληλη» οικονομική επιφάνεια, με διευθύνοντα σύμβουλο που διαθέτει επαγγελματική επάρκεια και είναι κάτοχος άδειας οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων, που διαθέτει επαρκείς και κατάλληλους χώρους στάθμευσης και αποθηκευτικές εγκαταστάσεις για τα οχήματα. Για τη χορήγηση της άδειας πρέπει να καταβληθεί στο Δημόσιο το ποσό των 10.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο και 3.000 ευρώ για κάθε επόμενο τόνο, δηλαδή συνολικά 16.000 ευρώ για το φορτηγάκι των 3 τόνων.
Σύμφωνα με το παράρτημα ΙV της συμφωνίας με την Ε. Ε. /ΔΝΤ, η κυβέρνηση ανέλαβε «να αλλάξει τη νομοθεσία σε σημαντικούς τομείς υπηρεσιών. Η νέα νομοθεσία θα πρέπει να διευκολύνει την ίδρυση υπηρεσιών, μειώνοντας σημαντικά απαιτήσεις σχετιζόμενες με ποσοτικούς περιορισμούς, νομικές απαιτήσεις, μετοχικές απαιτήσεις, κατώτερες ή ανώτερες αμοιβές και περιορισμούς σε πολυτομεακές δραστηριότητες».
Τα παραπάνω συμφώνησε η κυβέρνηση με την Ε. Ε. /ΔΝΤ και κύρωσε η Βουλή στις 6 Μαΐου.
Προσυπογράφω τις κατευθύνσεις που συμφωνήθηκαν, διότι η διευκόλυνση της ίδρυσης νέων υπηρεσιών και επιχειρήσεων είναι το Α και το Ω της ανάπτυξης του ανταγωνισμού που οδηγεί στην πρόοδο και τη δημιουργία πλούτου.
Είναι ενδιαφέρον πώς ερμηνεύει αυτές τις -συμφωνημένες και ήδη νομοθετημένες- σωστές κατευθύνσεις το υπουργείο Μεταφορών (νυν Υποδομών). Το νομοσχέδιο για την «απελευθέρωση» των μεταφορών που βρίσκεται σε διαβούλευση προβλέπει τις ακόλουθες απαιτήσεις για την κυκλοφορία ενός πολύ μικρού φορτηγού Δ. Χ. 3 τόνων: Σύσταση Α. Ε. ή ΕΠΕ με μετόχους/εταίρους που παρέχουν εχέγγυα αξιοπιστίας και «κατάλληλη» οικονομική επιφάνεια, με διευθύνοντα σύμβουλο που διαθέτει επαγγελματική επάρκεια και είναι κάτοχος άδειας οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων, που διαθέτει επαρκείς και κατάλληλους χώρους στάθμευσης και αποθηκευτικές εγκαταστάσεις για τα οχήματα. Για τη χορήγηση της άδειας πρέπει να καταβληθεί στο Δημόσιο το ποσό των 10.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο και 3.000 ευρώ για κάθε επόμενο τόνο, δηλαδή συνολικά 16.000 ευρώ για το φορτηγάκι των 3 τόνων.
Κάθε 20–30 χιλιόμετρα… κατσικόδρομου και διόδια!..
ΔΕΝ υπάρχει χώρα στον κόσμο –ακόμα και τριτοκοσμική– που να έχει, ούτε κατά διάνοια, το «καθεστώς» διοδίων που έχει η Ελλάδα!..
Εχω ξαναγράψει για τα ελληνικά διόδια, αλλά η κατάσταση έγινε ακόμα πιο σχιζοφρενικά χειρότερη!..
***
ΕΙΧΑ την ευκαιρία να κάνω το Σαββατοκύριακο ένα σύντομο ταξιδάκι με το αυτοκίνητο στο χωριό μου, στην Πρώτη Σερρών, για να μετάσχω στην εκθαμβωτική Τελετή Εναρξης της «Μαθητιάδας», γνωστής ως «Μικρής Ολυμπιάδας».
Ε, λοιπόν, δεν προλάβαινα να διανύσω 20–30 χιλιόμετρα και έπεφτα πάνω και σε μια πύλη διοδίων!..
***
ΩΣ γνωστόν, η οδική απόσταση Αθήνας – Θεσσαλονίκης είναι συνολικά 505 χιλιόμετρα…
Σ’ αυτή την απόσταση λοιπόν, των 505 χιλιομέτρων, ο ταξιδιώτης πληρώνει ΟΚΤΩ φορές διόδια!..
Αυτό σημαίνει ότι περνάς από τις πύλες των διοδίων ανεβαίνοντας στη Θεσσαλονίκη οκτώ φορές όταν πληρώνεις, και άλλες οκτώ όταν βγαίνεις. 16 φορές δηλαδή!..
…Και άλλες 16 φορές όταν επιστρέφεις στην Αθήνα!!!
***
Εχω ξαναγράψει για τα ελληνικά διόδια, αλλά η κατάσταση έγινε ακόμα πιο σχιζοφρενικά χειρότερη!..
***
ΕΙΧΑ την ευκαιρία να κάνω το Σαββατοκύριακο ένα σύντομο ταξιδάκι με το αυτοκίνητο στο χωριό μου, στην Πρώτη Σερρών, για να μετάσχω στην εκθαμβωτική Τελετή Εναρξης της «Μαθητιάδας», γνωστής ως «Μικρής Ολυμπιάδας».
Ε, λοιπόν, δεν προλάβαινα να διανύσω 20–30 χιλιόμετρα και έπεφτα πάνω και σε μια πύλη διοδίων!..
***
ΩΣ γνωστόν, η οδική απόσταση Αθήνας – Θεσσαλονίκης είναι συνολικά 505 χιλιόμετρα…
Σ’ αυτή την απόσταση λοιπόν, των 505 χιλιομέτρων, ο ταξιδιώτης πληρώνει ΟΚΤΩ φορές διόδια!..
Αυτό σημαίνει ότι περνάς από τις πύλες των διοδίων ανεβαίνοντας στη Θεσσαλονίκη οκτώ φορές όταν πληρώνεις, και άλλες οκτώ όταν βγαίνεις. 16 φορές δηλαδή!..
…Και άλλες 16 φορές όταν επιστρέφεις στην Αθήνα!!!
***
Νέος Ιδιοκτήτης για τα HARRODS ...
Ο αιγυπτιακής καταγωγής επιχειρηματίας Μοχάμεντ αλ Φαγέντ πούλησε το διάσημο πολυκατάστημα του Λονδίνου Harrods στην Qatar Holdings.
Η εταιρεία αυτή είναι συμφερόντων της βασιλικής οικογένειας του Κατάρ, και ξόδεψαν το αστρονομικό ποσό των 1,5 δισεκατομμυρίων λιρών (2.3 δις Δολάρια η 1,75 δις Ευρώ)!!!
Ο Μοχάμεντ αλ Φαγέντ, ιδιοκτήτης επίσης της αγγλικής ομάδας ποδοσφαίρου Fulham, αγόρασε το Harrods το 1985 έναντι 615 εκατομμυρίων λιρών τότε.
Εδώ και χρόνια διεξάγει δικαστικό αγώνα για να αποδείξει ότι ο γιός του Ντόντι και η πριγκίπισσα Νταϊάνα, που σκοτώθηκαν μαζί σε τροχαίο στο Παρίσι, το 1997, έπεσαν θύματα συνωμοσίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Qatar Holdings θα είναι ο πέμπτος ιδιοκτήτης του Harrods, από τότε που λειτούργησε για πρώτη φορά το 1840.
Ας προσπαθήσουν να κατανοήσουν οι Έλληνες επιχειρηματίες τί σημαίνει να είναι κάποια επιχείρηση ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ...
Η εταιρεία αυτή είναι συμφερόντων της βασιλικής οικογένειας του Κατάρ, και ξόδεψαν το αστρονομικό ποσό των 1,5 δισεκατομμυρίων λιρών (2.3 δις Δολάρια η 1,75 δις Ευρώ)!!!
Ο Μοχάμεντ αλ Φαγέντ, ιδιοκτήτης επίσης της αγγλικής ομάδας ποδοσφαίρου Fulham, αγόρασε το Harrods το 1985 έναντι 615 εκατομμυρίων λιρών τότε.
Εδώ και χρόνια διεξάγει δικαστικό αγώνα για να αποδείξει ότι ο γιός του Ντόντι και η πριγκίπισσα Νταϊάνα, που σκοτώθηκαν μαζί σε τροχαίο στο Παρίσι, το 1997, έπεσαν θύματα συνωμοσίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Qatar Holdings θα είναι ο πέμπτος ιδιοκτήτης του Harrods, από τότε που λειτούργησε για πρώτη φορά το 1840.
Ας προσπαθήσουν να κατανοήσουν οι Έλληνες επιχειρηματίες τί σημαίνει να είναι κάποια επιχείρηση ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ...
Εµπόριο αγανάκτησης...
Τα "χώνει" στους λαϊκιστές συναδέλφους του ο Γιάννης Πρετεντέρης.
Για μία ακόμα φορά έχει απόλυτο δίκιο .
Όμως κύριε Πρετεντέρη , σας διέφυγε να πείτε ότι αυτόν τον τρόπο δημοσιογραφίας τον ΔΙΔΑΧΘΗΚΑΝ οι νέοι αυτοί δημοσιογράφοι με τα μικρόφωνα , από άλλους συναδέλφους σας (οι οποίοι θεωρούνται "ιερά τέρατα" της δημοσιογραφίας) που παρίσταναν τους ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ στα διάφορα εργαστήρια δημοσιογραφίας....
Εµπόριο αγανάκτησης
ΧΘΕΣ, ΒΓΑΙΝΟΝΤΑΣ από τη συνάντηση των πολιτικών αρχηγών, ο Γ. Καρατζαφέρης δέχθηκε από κάποιον δηµοσιογράφο την ερώτηση: -ΥΠΑΡΧΕΙ λαϊκή απαίτηση να πάνε κάποιοι φυλακή. Αυτό το συζητήσατε ; ΔΕΝ ΕΧΩ καµία αµφιβολία ότι ο ερωτών (όπως όλοι µας...) ακούει τέτοιου τύπου κουβέντες στο κοινωνικό περιβάλλον του. Το αξιοσηµείωτο είναι ότι τις προβίβασε σε «λαϊκή απαίτηση» και ότι θεώρησε σκόπιµο να τις µεταφέρει στον πρόεδρο του ΛΑΟΣ.
ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ, το κρατικό (!) κανάλι που κάλυπτε τη συνάντηση ανελύθη σε δακρύβρεκτες αναλύσεις για το πώς θα γίνει «να τιµωρηθούν» εκείνοι που (κατά την άποψή τους) φταίνε για τη σηµερινή κατάσταση. Φυσικά, ονόµατα δεν είπαν. Στα δύσκολα, µούγγα!
ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ, ΟΜΩΣ, τι απάντηση περίµεναν να ακούσουν όλοι αυτοί από τους πολιτικούς αρχηγούς.
Για μία ακόμα φορά έχει απόλυτο δίκιο .
Όμως κύριε Πρετεντέρη , σας διέφυγε να πείτε ότι αυτόν τον τρόπο δημοσιογραφίας τον ΔΙΔΑΧΘΗΚΑΝ οι νέοι αυτοί δημοσιογράφοι με τα μικρόφωνα , από άλλους συναδέλφους σας (οι οποίοι θεωρούνται "ιερά τέρατα" της δημοσιογραφίας) που παρίσταναν τους ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ στα διάφορα εργαστήρια δημοσιογραφίας....
Εµπόριο αγανάκτησης
ΧΘΕΣ, ΒΓΑΙΝΟΝΤΑΣ από τη συνάντηση των πολιτικών αρχηγών, ο Γ. Καρατζαφέρης δέχθηκε από κάποιον δηµοσιογράφο την ερώτηση: -ΥΠΑΡΧΕΙ λαϊκή απαίτηση να πάνε κάποιοι φυλακή. Αυτό το συζητήσατε ; ΔΕΝ ΕΧΩ καµία αµφιβολία ότι ο ερωτών (όπως όλοι µας...) ακούει τέτοιου τύπου κουβέντες στο κοινωνικό περιβάλλον του. Το αξιοσηµείωτο είναι ότι τις προβίβασε σε «λαϊκή απαίτηση» και ότι θεώρησε σκόπιµο να τις µεταφέρει στον πρόεδρο του ΛΑΟΣ.
ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ, το κρατικό (!) κανάλι που κάλυπτε τη συνάντηση ανελύθη σε δακρύβρεκτες αναλύσεις για το πώς θα γίνει «να τιµωρηθούν» εκείνοι που (κατά την άποψή τους) φταίνε για τη σηµερινή κατάσταση. Φυσικά, ονόµατα δεν είπαν. Στα δύσκολα, µούγγα!
ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ, ΟΜΩΣ, τι απάντηση περίµεναν να ακούσουν όλοι αυτοί από τους πολιτικούς αρχηγούς.
Γ.Παπακωνσταντίνου : "Όλοι κρινόμαστε"...
"Αν χρειαστεί να λάβουμε νέα μέτρα, αυτό θα σημαίνει ότι έχω αποτύχει". Αυτό δήλωσε στην Τηλεόραση του ΣΚΑΪ και τους «Νέους Φακέλους» ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου, προσθέτοντας με νόημα: «Θα κριθούμε όλοι από την υλοποίηση του πακέτου και πρώτος απ΄ όλους εγώ».
Μα κ. Παπακωνσταντίνου αν μετά από τόσα μέτρα που , όπως και εσείς παραδεχθήκατε , δημιουργούν συνθήκες ΥΦΕΣΗΣ δεν μπορείτε να διαβεβαιώσετε τον Ελληνικό λαό ότι θα επιτύχουν και με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα να δώσετε κάποια προοπτική στους ζαλισμένους από τις "σφαλιάρες" Έλληνες , πολύ μικρή σημασία θα έχει ΑΝ εσείς έχετε αποτύχει και ΑΝ θα είναι κάποιος άλλος Υπουργός Οικονομικών που θα λάβει ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ...
Όταν γνωρίζετε ότι χωρίς ΑΝΑΠΤΥΞΗ δεν υπάρχει ΟΥΤΕ ΜΙΑ πιθανότητα επιτυχίας των μέτρων και τα πρώτα αναπτυξιακά νομοθετήματα τα προσδιορίσετε τον Σεπτέμβριο φοβάμαι ότι είναι προδιαγεγραμμένα τα ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ...
Μα κ. Παπακωνσταντίνου αν μετά από τόσα μέτρα που , όπως και εσείς παραδεχθήκατε , δημιουργούν συνθήκες ΥΦΕΣΗΣ δεν μπορείτε να διαβεβαιώσετε τον Ελληνικό λαό ότι θα επιτύχουν και με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα να δώσετε κάποια προοπτική στους ζαλισμένους από τις "σφαλιάρες" Έλληνες , πολύ μικρή σημασία θα έχει ΑΝ εσείς έχετε αποτύχει και ΑΝ θα είναι κάποιος άλλος Υπουργός Οικονομικών που θα λάβει ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ...
Όταν γνωρίζετε ότι χωρίς ΑΝΑΠΤΥΞΗ δεν υπάρχει ΟΥΤΕ ΜΙΑ πιθανότητα επιτυχίας των μέτρων και τα πρώτα αναπτυξιακά νομοθετήματα τα προσδιορίσετε τον Σεπτέμβριο φοβάμαι ότι είναι προδιαγεγραμμένα τα ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ...